Jump to content
Annons

Tråd på tråd på tråd


Diwic

Recommended Posts

Går det att införa en begränsning, så att om man precis startat en tråd i ett forum så kan man inte starta en till, åtminstone inte en med samma ämne? Det verkar ha skett några sådana misstag här på sistone, senast i Datorer/tillbehör.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tidsintervall på nån timme eller så?

Eller kanske bara någon minut. Det verkar bli något fel när folk ska posta. Vet inte om de sitter och trycker på "posta" flera gånger bara för att det inte verkar fungera på en gång.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

fleras begäran sänktes tiden den 1 december från 30 sekunder till 20, då 30 sekunder ansågs störande mycket.

Men jag har också lagt märke till att trådar har postats både dubbelt och trippelt av någon anledning. Jag ökar tiden igen till 30 sekunder.

Det kan ju kanske finnas anledning att ha olika tider för när man bara skriver en vanlig "post" och när man startar ett nytt ämne?

Fast om det är som Nixon säger, att man ibland kan få ett felmeddelande som får en att tro att ens meddelande inte har kommit igenom, så är det naturligtvis det som ska åtgärdas.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemen med identiska dubbel- och trippelposter på sistone beror nog på felmeddelandet som Nixon snackade om, har själv råkat ut för det.

Samma här, fick också ett felmeddelande och postade då igen eftersom jag inte trodde postningen sparades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort meddelandet dyker upp, posta det i ett PM till mig. Jag kan inte göra något förrän jag har något konkret att gå på.

Kan du inte titta vad det finns för poster i ev loggfiler, ungefär runt den tiden som de nya trådarna är skapade? Bara en liten idé alltså...

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Nu råkade jag ut för det! Felmeddelandet blev följande:

Mail Error!

SMTP protocol failure!

Host: localhost

Return Code: 501

Return Msg: 501 Syntax: RCPT TO:

Invision Power Board Error:

Check your SMTP settings from the admin control panel

Vilket jag även gnällde på i denna tråd

Och nu när jag tittar efter, ser jag att tråden/trådarna skapades ändå. Dessa var trådarna som skapades:

Tråd 1

Tråd 2

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...