Jump to content
Annons

Köpa nya monitorer imrgn, förslag/tips?


Gäst

Recommended Posts

Hej,

imorgon drar jag iväg till 4sound och köper nya monitorer, som ska kopplas in till datorn. OBS! Jag ska egentligen bara köpa 1st monitor.

Förslag tips på vad jag ska köpa? Behöver tips då jag inte vet något alls om det här området.

Har kollat lite på den här http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=1022399&artno=250538 Adam A5X

Tänkte höra med er på Studio Forum om råd!

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite intressant varför du bara köper en monitor. Monomixning eller medhörning, osv...

Edit : Såg att Nilsson var före mig...

Redigerat av Fredrik71
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska köpa en till när ekonomin tillåter. Har helt enkelt inte råd med två! Och jag är en nybörjare på att-göra-musik, så det gör inte så mycket...

Men inget förslag på monitor Guitar Nilsson? Har kollat på Adam A5X - nåt att ha? Finns det bättre i prisklassen 3 000 ?

Redigerat av ewroL
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska köpa en till när ekonomin tillåter. Har helt enkelt inte råd med två! Och jag är en nybörjare på att-göra-musik, så det gör inte så mycket...

Men inget förslag på monitor Guitar Nilsson? Har kollat på Adam A5X - nåt att ha? Finns det bättre i prisklassen 3 000 ?

Ganska listigt ändå! Förr eller senare gnider du ihop pengar till en till. Men tips har jag dåligt. Jag själv har beg Event ASP6 plus en Prodipe Sub. Jag är av den åsikten att utan sub är det ganska hopplöst att veta vad som händer i lågbasen. Andra tycker det går bra om man har ett par bra lurar att växla mellan, helst då öppna lurar. De är bra för mix men funkar inte till sångpålägg.... Så pengarna sticker iväg...

Mitt bästa tips är att köpa beg. Halva priset ungf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Adam A5 låter väl vettigt, hört mycket gott om dem. Själv gjorde jag så, på grund av tajt budget, att jag la mig på två billigare istället. Köpte ett par ESI nEar 05 hos 4Sound, skapligt nöjd med dem. Men det beror väl som alltid vilken nivå man vill lägga sig på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...