Jump to content
Annons

Hur toppar man det här?


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

City of the dead är en bättre låt tycker jag. Den har rockat i mina monitorer sen de släppte sin demo offentligt 2005. Fick då känslan av att de kunde bli riktigt farliga med sin neoklassiska progmetal, men skivan var i slutänden sådär om jag får tycka. Youtube-klippet gör på nåt sätt den, för tråden, aktuella låten fetare än vad den är på albumet. Kanske "singeln" fått sej en annan mastering..? Eller så är det kanske den snygga videon :rolleyes:

Edit: Stava...

Redigerat av freddie
Link to comment
Dela på andra sajter

Plattan är från 2006. På nåt sätt stod jag aldrig ut med produktionen. Allt flyter ut i en smet av delay och reverb. Antingen är det för snyggt mixat eller så är det för grötigt mixat...har lite svårt att bestämma mej... Tror det är sångens delay som spökar för mej. (Annars älskar jag 50 ton delay och 200 ton reverb men det passar inte riktigt den moderna touchen på deras spelstil. De borde nog tänkt mer SymphonyX istället för Yngwie/Judas). Men allas smak är olika och jag gillar ju tex Drafi Deutcher i smyg så vem är jag att kommentera/kritisera 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig pallat det här bandet. Refrängen i den där låten är ett av de mer pinsamma "Ok men fan grabbar vi måste få in en lite catchy refräng också om vi ska få ut det här på radio"-försöken jag hört 😛 Hela bandet är ett tydligt exempel på att att oklanderlig teknik inte medför sköna låtar och sväng. Rusty Cooley är en av världens i särklass snabbaste gitarrister (han klår ju Yngwie, Petrucci och Steve Vai utan problem när det gäller alternate picking) men han har aldrig skrivit/spelat nåt jag gillat.

Med det sagt har han gjort många bra instruktionsvideor. Han är pedagogisk och verkar vara en trevlig kille, helt klart.

undra om det är Axe-FX på inspelningen med?

Det tror jag inte, är rätt säker på att plattan kom ut innan Axe-Fx:en hade släppts. Om inte annat var Rusty rätt sen med att skaffa en, tror han hade spons med Diamond tills nyligen.

Redigerat av John NT
Link to comment
Dela på andra sajter

Musiken var väl inget speciellt, men det är svårt att lyssna på låten med den vedervärdiga sången.

Det där påståendet hade fungerat även om vi pratat Håkan Hellström, Bob Dylan, Tom Waits, Leonard Cohen, Eric Saade, Orup eller Robyn. Folks musiksmak är helt enkelt olika. En del tycker att Bob Dylan sjunger som en gud. Jag tycker att han sjunger som en porslinsgudinna. Sånt är livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Ja, det är sant, och en del tycker att detta är jätteimponerabde musikaliskt och andra lyssnar på typ Meshuggah och tycker att detta var ganska basic.

Link to comment
Dela på andra sajter

på tal om det fanns det inte en video på forumet för ett tag sen. någon glamrock grej där sångaren hade hockey tröjja och jeansshorts och gick runt på en strand, den va också helt hemsk. Nu verkar jag ha glidit ifrån ämnet, men jag blev riktigt sugen på å se den videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

eh ????

what ?????

Edit:

aha-lyssnar på solo-delen nu-jo han är ju vass...

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar mest vara hänförd av det faktum att folk kan spela in sådana videos och vara helt allvarliga.

eller jag tar tillbaka det. jag hittade den här:

DET DÄR KAN INGEN GÖRA MED HEDERN I BEHÅLL

Frågan är om man kan göra en sån låt med hedern i behåll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...