Jump to content
Annons

Problem med seX1 mick...


Gäst

Recommended Posts

Shit vad ni förvirrar killen! Din mick är inte trasig, den kan bara ta emot en- kanals ljud, vanligast när man ska sjunga, spåret i ditt program som du spelar in på är redo att ta emot stereo (2 kanaler) därför lägger sig det du spelar in i antingen höger eller vänster kanal. Du måste ändra spåret till mono (en kanal) då lägger sig rösten lika mycket i varje högtalare.

Ett tips är att googla ex: how to change a stereo track to mono in mixcraft

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fabian, var någonstans ändrar jag det då? Jag har letat på nästan allt som har med ljud att göra och jag hittar ingenting som har med mono/stereo att göra eller i alla fall inget som funkar.

-Tomas "Dynthay"

Ja du... Vet inte vilket program du använder, men det ska absolut finnas en inställning antingen när du skapar ett nytt ljudspår eller inställningar på ett spår som du redan skapat. I Logic t.ex väljer man i alla fall detta när man skapar ett spår om jag minns rätt, antingen spela in i mono eller stereo.

Mvh Fabian

Link to comment
Dela på andra sajter

TACK! Jag hittade lösningen! Okej, jag gjorde en tabbe, jag använder FRAPS för att spela in video och ljud från spelet jag spelar in medans jag använder ett annat program som heter Free Sound Recorder som jag spelar in min röst som jag sen lägger längs med videon så att jag har mer flexibilitet och i sagt program så finns det 4 val av fil-typer jag kan spela in på. Där fanns det en knapp för kvalitets inställnings-slider som man kan dra fram och tillbaka för olika kvaliteter och där såg jag att det stog Stereo så jag drog ner kvaliteten lite och då hamnade den på mono och, viola, jag hör från båda lurarna! Tack för hjälpen!

-Tomas "Dynthay"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...