hegobald Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Hej! Jag tillhör en av dom lyckliga iPad Àgarna som gladeligen kan lÀsa alla inlÀgg, men sÄ fort jag vill svara ett inlÀgg frÄn min iPad sÄ kraschar Safari sÄ fort jag fÄr upp det virtuella tangentbordet.. Funkar helt ok att svara pÄ det flesta stÀllen och forum Facebook etc.. Men inte pÄ detta forum! Som alla vet sÄ klarar inte iPad Flash sÄ jag hoppas det inte har med det att göra!?
hellfog Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 (redigerat) Testar.... Funkar för mig. Redigerat 1 juni 2011 av hellfog
Neosus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Det finns ip.board till iPad ser jag. Har du testat den?
Overkill Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Hej! Jag tillhör en av dom lyckliga iPad Àgarna som gladeligen kan lÀsa alla inlÀgg, men sÄ fort jag vill svara ett inlÀgg frÄn min iPad sÄ kraschar Safari sÄ fort jag fÄr upp det virtuella tangentbordet.. Funkar helt ok att svara pÄ det flesta stÀllen och forum Facebook etc.. Men inte pÄ detta forum! Som alla vet sÄ klarar inte iPad Flash sÄ jag hoppas det inte har med det att göra!? Flash borde det vÀl inte vara eftersom det funkar till iPhone?
hegobald Postat 1 juni 2011 TrÄdstartare Postat 1 juni 2011 Jag kör en iPad 1 men sÄ hÀr blir det sÄ fort jag försöker svara i detta forum! http://dl.dropbox.com/u/1564032/iPad_nope_forum.AVI Som sagr Facebook och abdra forum funkar perfekt!
Björn Olsberg Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 SÄ lÀnge man anvÀnde samma version av IOS sÄ borde det inte spela nÄgon roll om man anvÀnder Ipad 1 eller Ipad 2. SjÀlv anvÀnder jag Ipad 2 utan problem, men dÄ svarar jag som regel genom att klicka pÄ knappen Svara istÀllet för Snabbsvar (som pÄ videon). 1. Vilken version av IOS anvÀnder du? 2. Har du provat att svara med knappen Svara? .björn.
Linus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 sÄ fort jag vill svara ett inlÀgg frÄn min iPad sÄ kraschar Safari sÄ fort jag fÄr upp det virtuella tangentbordet.GÀller det bara Snabbsvar lÀngst ner i trÄden? Funkar det om du klickar svarsknappen och skriver inlÀgg pÄ den följande sidan?
laxlaxlax Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 2. Har du provat att svara med knappen Svara? Support pĂ„ hög nivĂ„. đ
Linus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Support pĂ„ hög nivĂ„. đ RĂ€tt nivĂ„ tycker jag. Funktionen Snabbsvar triggar igĂ„ng en massa javascript, vilket antagligen Ă€r anledningen till kraschen och inte det virtuella tangentbordet i iOS.
hegobald Postat 1 juni 2011 TrĂ„dstartare Postat 1 juni 2011 (redigerat) Hmm.. Jo bifogar filmen sĂ„ fĂ„r ni se! đhttp://dl.dropbox.co...2/nix_Linus.AVI EDIT: Funkar inte film-f**n sĂ„ högerklicka och ladda hem den dĂ„.. Skumt AVI-format tydligen.. Samsungs idĂ©! Redigerat 1 juni 2011 av hegobald
hegobald Postat 1 juni 2011 TrĂ„dstartare Postat 1 juni 2011 Hmm.. Jo bifogar filmen sĂ„ fĂ„r ni se! đhttp://dl.dropbox.co...2/nix_Linus.AVI EDIT: Funkar inte film-f**n sĂ„ högerklicka och ladda hem den dĂ„.. Skumt AVI-format tydligen.. Samsungs idĂ©! EDIT2: IOS 4.3.3 Ă€r det tydligen! đ
drloop (oregistrerad) Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 (redigerat) Jag har iPad 2 med IOS 4.3.3 och kan inte svara i nÄgra trÄdar med iPaden. Krach eller sÄ hÀnder nada. IP Board applikationen funkar inte heller. ilandsproblemkanske... Redigerat 1 juni 2011 av drloop
Linus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 http://dl.dropbox.co...2/nix_Linus.AVIOj? SÄ pÄ svarssidan kraschar inte Safari, men Ä andra sidan reagerar inte textfÀltet pÄ klick? Skumt, jag försöker reproducera med min iPhone-Safari (som kör 4.3.3) men dÀr funkar det bra. Jag kör mest IPB-appen...
drloop (oregistrerad) Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Skumt eller hur... enda sidan pÄ jorden jag har problem med... studios forum...
hegobald Postat 1 juni 2011 TrÄdstartare Postat 1 juni 2011 Funderade pÄ att dra ner IPB appen men vad jag förstÄr funkar den inte med detta forum utan snarare BBB forum etc? Oj? SÄ pÄ svarssidan kraschar inte Safari, men Ä andra sidan reagerar inte textfÀltet pÄ klick? Skumt, jag försöker reproducera med min iPhone-Safari (som kör 4.3.3) men dÀr funkar det bra. Jag kör mest IPB-appen...
hegobald Postat 1 juni 2011 TrĂ„dstartare Postat 1 juni 2011 Skit samma.. Jag har 7 olika datorer att svara med.. 2 Mac , 2 Linux 2 Win XP och Ipad dĂ„ đ Ilandsproblem som nĂ„gon sa ! đ
drloop (oregistrerad) Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Men du vore ball att kunna anvÀnda sin ipad. iPaden Àr nog den pryla jag anvÀnder mest för tillfÀllet.
bassman Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Funderade pÄ att dra ner IPB appen men vad jag förstÄr funkar den inte med detta forum utan snarare BBB forum etc? Ip.board appen funkar finfint pÄ studio forum. Svarar genom den nu, fast frÄn iphone.
Linus Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 (redigerat) Appen funkar jÀttebra med forumet, bÄde i iPhone och iPoden. Men det gör det visserligen Àven i Safari. Redigerat 1 juni 2011 av Linus
drloop (oregistrerad) Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 HOs mig funkar inte tangentbordet pÄ IP board... jo om jag skall Àndra status men inte svara pÄ forumet.
MJInc Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Kör iPad 1 version 4.3.3 och det funkar utmÀrkt för mig.... /Micke...
mickestrang Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 Apple Àr dyrt och funktionaliteten Àr högst diskutabel. Allvarligt talat dras "nya" prylar med diverse problem. Det har inte att göra med vilken plattform man anvÀnder utan att de idiotiska tillverkarna/utvecklarna alltid tycks slÀppa sina prylar innan de Àr fÀrdiga. sen fem Är senare slÀpps en fix/servicepack som tar hand om problemen. Exemplevis....jag Àlskar windows xp. NÀr det kom var det hopplöst...men nu Àr det sÄ satans stabilt.
hegobald Postat 25 juli 2011 TrĂ„dstartare Postat 25 juli 2011 Testar med IP Bord appen nu och det verkar ju funka i alla fall. đ
drloop (oregistrerad) Postat 25 juli 2011 Postat 25 juli 2011 Testar med IP Bord appen nu och det verkar ju funka i alla fall. đ MĂ€rkligt, jag har inte fĂ„tt den appen att funka för att svara pĂ„ forumet... đ Well well, den kanske Ă€r uppdaterad nyligen?
Tjabbalabba Postat 25 juli 2011 Postat 25 juli 2011 Apple Àr dyrt och funktionaliteten Àr högst diskutabel. Apple Àr vÀrldens nÀst största företag mÀtt pÄ börsvÀrdet sÄ det Àr klart Apple Àr dyrt. Deras produkter Àr det oftast inte om man jÀmför med motsvarande produkter frÄn andra mÀrkestillverkare. Funktionaliteten Àr oftast inte diskutabel utan mer suverÀn.
hegobald Postat 25 juli 2011 TrĂ„dstartare Postat 25 juli 2011 Fick den appen att funka pĂ„ en gĂ„ng faktiskt.. Mot detta forum var det inga problem alls men mot Gearslutz har jag inte fĂ„tt den funktionalitet jag önskar Ă€n.. Men det Ă€r mer SBS đ MĂ€rkligt, jag har inte fĂ„tt den appen att funka för att svara pĂ„ forumet... đ Well well, den kanske Ă€r uppdaterad nyligen?
drloop (oregistrerad) Postat 25 juli 2011 Postat 25 juli 2011 sök pÄ gearslutz i app butiken, dom har en alldeles egen app.
Björn Olsberg Postat 25 juli 2011 Postat 25 juli 2011 Drloop, det Ă€r inte sĂ„ att du har ett separat tangentbord ihopparat med IPad? Har inte lyckats Ă„terskapa problemet nĂ„gonstans, kör med IPad 2, IOS 4.3.3. Och detta skrivs med nĂ€mnda IPad đ Kommer du pĂ„ nĂ„got som kan vĂ€gleda i felsökningen, hör gĂ€rna av dig. Trevlig sommar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.