Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag tillhör en av dom lyckliga iPad Àgarna som gladeligen kan lÀsa alla inlÀgg, men sÄ fort jag vill svara ett inlÀgg frÄn min iPad sÄ kraschar Safari sÄ fort jag fÄr upp det virtuella tangentbordet.. Funkar helt ok att svara pÄ det flesta stÀllen och forum Facebook etc.. Men inte pÄ detta forum! Som alla vet sÄ klarar inte iPad Flash sÄ jag hoppas det inte har med det att göra!?

Annons
Postat

Hej! Jag tillhör en av dom lyckliga iPad Àgarna som gladeligen kan lÀsa alla inlÀgg, men sÄ fort jag vill svara ett inlÀgg frÄn min iPad sÄ kraschar Safari sÄ fort jag fÄr upp det virtuella tangentbordet.. Funkar helt ok att svara pÄ det flesta stÀllen och forum Facebook etc.. Men inte pÄ detta forum! Som alla vet sÄ klarar inte iPad Flash sÄ jag hoppas det inte har med det att göra!?

Flash borde det vÀl inte vara eftersom det funkar till iPhone?

Postat

SÄ lÀnge man anvÀnde samma version av IOS sÄ borde det inte spela nÄgon roll om man anvÀnder Ipad 1 eller Ipad 2. SjÀlv anvÀnder jag Ipad 2 utan problem, men dÄ svarar jag som regel genom att klicka pÄ knappen Svara istÀllet för Snabbsvar (som pÄ videon).

1. Vilken version av IOS anvÀnder du?

2. Har du provat att svara med knappen Svara?

.björn.

Postat
sÄ fort jag vill svara ett inlÀgg frÄn min iPad sÄ kraschar Safari sÄ fort jag fÄr upp det virtuella tangentbordet.
GÀller det bara Snabbsvar lÀngst ner i trÄden? Funkar det om du klickar svarsknappen och skriver inlÀgg pÄ den följande sidan?
Postat

Support pĂ„ hög nivĂ„. 😄

RÀtt nivÄ tycker jag. Funktionen Snabbsvar triggar igÄng en massa javascript, vilket antagligen Àr anledningen till kraschen och inte det virtuella tangentbordet i iOS.

Postat (redigerat)

Hmm.. Jo bifogar filmen sĂ„ fĂ„r ni se! 🙂http://dl.dropbox.co...2/nix_Linus.AVI

EDIT: Funkar inte film-f**n sÄ högerklicka och ladda hem den dÄ.. Skumt AVI-format tydligen.. Samsungs idé!

Redigerat av hegobald
Postat

Hmm.. Jo bifogar filmen sĂ„ fĂ„r ni se! 🙂http://dl.dropbox.co...2/nix_Linus.AVI

EDIT: Funkar inte film-f**n sÄ högerklicka och ladda hem den dÄ.. Skumt AVI-format tydligen.. Samsungs idé!

EDIT2: IOS 4.3.3 Ă€r det tydligen! 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har iPad 2 med IOS 4.3.3 och kan inte svara i nÄgra trÄdar med iPaden. Krach eller sÄ hÀnder nada.

IP Board applikationen funkar inte heller.

ilandsproblemkanske...

Redigerat av drloop
Postat
Oj? SÄ pÄ svarssidan kraschar inte Safari, men Ä andra sidan reagerar inte textfÀltet pÄ klick?

Skumt, jag försöker reproducera med min iPhone-Safari (som kör 4.3.3) men dÀr funkar det bra. Jag kör mest IPB-appen...

drloop (oregistrerad)
Postat

Skumt eller hur... enda sidan pÄ jorden jag har problem med... studios forum...

Postat

Funderade pÄ att dra ner IPB appen men vad jag förstÄr funkar den inte med detta forum utan snarare BBB forum etc?

Oj? SÄ pÄ svarssidan kraschar inte Safari, men Ä andra sidan reagerar inte textfÀltet pÄ klick?

Skumt, jag försöker reproducera med min iPhone-Safari (som kör 4.3.3) men dÀr funkar det bra. Jag kör mest IPB-appen...

Postat

Skit samma.. Jag har 7 olika datorer att svara med.. 2 Mac , 2 Linux 2 Win XP och Ipad dĂ„ 🙂 Ilandsproblem som nĂ„gon sa ! 😉

drloop (oregistrerad)
Postat

Men du vore ball att kunna anvÀnda sin ipad. iPaden Àr nog den pryla jag anvÀnder mest för tillfÀllet.

Postat

Funderade pÄ att dra ner IPB appen men vad jag förstÄr funkar den inte med detta forum utan snarare BBB forum etc?

Ip.board appen funkar finfint pÄ studio forum. Svarar genom den nu, fast frÄn iphone.

Postat (redigerat)

Appen funkar jÀttebra med forumet, bÄde i iPhone och iPoden.

Men det gör det visserligen Àven i Safari.

Redigerat av Linus
drloop (oregistrerad)
Postat

HOs mig funkar inte tangentbordet pÄ IP board... jo om jag skall Àndra status men inte svara pÄ forumet.

Postat

Apple Àr dyrt och funktionaliteten Àr högst diskutabel.

Allvarligt talat dras "nya" prylar med diverse problem. Det har inte att göra med vilken plattform man anvÀnder utan att de idiotiska tillverkarna/utvecklarna alltid tycks slÀppa sina prylar innan de Àr fÀrdiga. sen fem Är senare slÀpps en fix/servicepack som tar hand om problemen.

Exemplevis....jag Àlskar windows xp. NÀr det kom var det hopplöst...men nu Àr det sÄ satans stabilt.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Testar med IP Bord appen nu och det verkar ju funka i alla fall. 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Testar med IP Bord appen nu och det verkar ju funka i alla fall. 🙂

MĂ€rkligt, jag har inte fĂ„tt den appen att funka för att svara pĂ„ forumet... 🙁

Well well, den kanske Àr uppdaterad nyligen?

Postat

Apple Àr dyrt och funktionaliteten Àr högst diskutabel.

Apple Àr vÀrldens nÀst största företag mÀtt pÄ börsvÀrdet sÄ det Àr klart Apple Àr dyrt. Deras produkter Àr det oftast inte om man jÀmför med motsvarande produkter frÄn andra mÀrkestillverkare.

Funktionaliteten Àr oftast inte diskutabel utan mer suverÀn.

Postat

Fick den appen att funka pĂ„ en gĂ„ng faktiskt.. Mot detta forum var det inga problem alls men mot Gearslutz har jag inte fĂ„tt den funktionalitet jag önskar Ă€n.. Men det Ă€r mer SBS 🙂

MĂ€rkligt, jag har inte fĂ„tt den appen att funka för att svara pĂ„ forumet... 🙁

Well well, den kanske Àr uppdaterad nyligen?

drloop (oregistrerad)
Postat

sök pÄ gearslutz i app butiken, dom har en alldeles egen app.

Postat

Drloop, det Àr inte sÄ att du har ett separat tangentbord ihopparat med IPad?

Har inte lyckats Ă„terskapa problemet nĂ„gonstans, kör med IPad 2, IOS 4.3.3. Och detta skrivs med nĂ€mnda IPad 🙂

Kommer du pÄ nÄgot som kan vÀgleda i felsökningen, hör gÀrna av dig.

Trevlig sommar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.