Jump to content
Annons

iPad funkar inte!


hegobald

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Har inte provat på ett tag och nej jag har inget separat keyboard.

Kan göra en test igen ikväll.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

I safari på iPaden kraschar det direkt när jag skall svara.

Skall prova Ip board appen igen. Rädd att det är samma sak igen.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Nope, får det inte att funka hur jag än gör. Antingen så smäller Safari eller så kommer inte keyboardet upp så jag kan skriva. Mysko...

Jag kan i avancerad redigering lägga till smileys... men skriva nä.

Testat att slå på felsökningen i Safari för att se om det är nåt tokigt. Skumt som bare den. Studios forum är det enda jag har problem med.

Link to comment
Dela på andra sajter

DrLoop.. Jag har upptäkt att IPB appen har 2 lägen... Klickar du direkt på studio forum (så det ser ut som via Safari) då får jag exakt samma problem som du har.. Om du däremot klickar på den blå pilen längst till höger då du loggar in, blädrar i forum och ämnen.. Då får jag upp tangentbordet och kan svara... 2 olika lägen och utser den den alltså! Skumt men så är det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tolkar jag det rätt att tangentbordet och IOS-appen fungerar rätt, men att Safari fortfarande innebär problem? Det hela är mycket märkligt, jag har provat med två olika paddor och aldrig lyckats reproducera felet.

Safari finns i två olika lägen i en Iphone/Ipad, dels den fristående Safari och dels den inbäddade Safari som alltså nås från andra program. Den inbäddade använder en gammal renderingsmotor som också är långsammare. Kan dessa avvikelser bero på att några paddor använder den gamla motorn även för den fristående Safari? Nu spekulerar jag bara, men dessa avvikelser i beteende låter onekligen märkliga.

I kommande IOS 5 så ska Safari vara uppdaterat och det ska bara finnas en motor såvitt jag vet, så jag håller tummarna för att dessa avvikelser löser sig själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...