Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Förutom det fina namnet ett bra exempel pÄ att du inte alltid hör det du tror du hör. HjÀrnan Àr full med överraskningar som pÄverkar vÄr upplevelse.

• Gilla 1
Annons
Postat

Först fattade jag inte och glodde bara pÄ hans ögon.. hörde ingen skillnad, sedan nÀr jag fokuserade pÄ munnen sÄ blev jag halvt paranoid.. Haha riktigt kul grej!

• 3 Ă„r senare...
Postat

HÀr kommer ett till exempel pÄ hur hjÀrnan bearbetar vad vi vet med det vi hör och vÀver ihop informationen. Lyssna noga.

https://soundcloud.com/whyy-the-pulse/an-audio-illusion

Det Àr bra att kÀnna till nÀr man vill testlyssna pÄ nÄgot. Tidigare information pÄverkar det vi hör.

(Poppy Crum har ett annat exempel pÄ mötet Audio myths med Ethan o JJ)

• 5 mĂ„nader senare...
Postat

fick kika pÄ den i en fonetikkurs under hösten, lurig sak den dÀr hjÀrnan!

Postat (redigerat)

Det Àr intressantast nÀr man bara kollar pÄ "fa" Bilderna och blundar varannan, dÄ förstÄr man att det verkligen bara Àr bah i playback hela tiden... creepy och coolt, man bara nÀÀÀ hjÀrnan

Redigerat av Casperfren

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.