Jump to content
Annons

Nytt unikt förlag söker låtskrivare och producenter ..


Eminos

Recommended Posts

Hej!

Jag hade en tanke i vintras om att starta ett unikt, modernt förlag och ett producentteam och har sen dess tagit en massa steg i rätt riktning för att genomföra det hela.

Den ursprungliga tråden där jag skrev om detta finner ni här:

https://www.studio.se/index.php/topic/82924-vara-en-del-av-vaerldens-nya-dreamteam/

Sen dess har många människor hört av sig o velat vara en del av det här. Kul!

En del föll bort på vägen och andra är nu tight integrerade i projektet.

Det vi har nu som vi inte hade för 4 månader sedan är:

- En superfräsch studio i Stockholm city.

- Ett aktiebolag är bildat med tre drivna musikentreprenörer/producenter med en himla massa unika ideer och lösningar för vårt förlag, våra låtskrivare och producenter.

- Ett utvidgat kontaktnät av producenter, låtskrivare och andra musikbranschmänniskor. Både i Sverige men också ute i Europa och USA.

Det hela är fortfarande i startgroparna. Nu är det upp till oss (med dig i teamet?) att bevisa att vi professionellt kan leverera det som det faktiskt handlar om. Musik.

Det vi söker är drivna människor som vill vara en del av detta.

- Producenter

- Låtskrivare

- Demoinstrumentalister, vokalister

- Artister

- Managers

- A&Rs

- you name it

Om du tror att du har vad som krävs och vill vara med o skapa något nytt o stort i musikbranschen, hör av dig (gärna privat) o berätta om vad just du kan bidra med. Vi vill bara ha de bästa!

/E

Redigerat av Eminos
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej

Vad kul att det gått så bra på denna korta tid. Det hade varit kul om ni kunde uppdatera här lite då och då. Så man kan hänga med lite under resans gång.

Jag önskar er all lycka och framgång i framtiden.

Den som vågar vinner...

Mvh

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad för sorts musik ?

Tanken är väl att vi ska hitta vår/rätt nisch, så just nu vill jag inte riktigt låsa mig till någon genre.

Men tänk: http://www.billboard.com/#/charts/hot-100 så är det på rätt spår.

Just nu lutar det en hel del åt Pop. Kanske främst elektronisk, men även akustiska element är välkomna.

Även RnB, Hiphop, Jazz, Metal, eller influenser av dessa genrer är av intresse om rätt team skapas och det går att genomföra bra.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man bo i Stockholm?

Det beror på vad man är ute efter för roll 🙂

Vill man vara en del av företaget och ledningen så är det definitivt ett stort plus att bo o jobba där kontoret är. Vill man vara låtskrivare o jobbar bäst själv, så spelar det förstås ingen roll var man bor.

Men vi är definitivt inte låsta till Stockholm. Då hade det varit svårt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev ett mejl till en kille som visade intresse för projektet. Ett mejl som säger lite mer om målsättningen i projektet.

Jag kopierar in delar av mejlet här, jag tror fler kan ha nytta av att läsa vad det handlar om.

---

Anledningen till att jag frågade om vad du vill ha ut av ett förlag är just för att det är något nytt vi skapar, det är meningen att det ska formas så som vi och våra producenter och låtskrivare vill. Det är inte en färdig lösning man kommer till. O det ser jag som en del av styrkan i projektet. Det är nu man har chansen att påverka hur förlaget kommer växa fram.

I vintras så var jag mest ute efter rätt folk som ville vara med och driva projektet och sedan företaget/förlaget. Nu är vi tre som har den rollen och det räcker, trots att jag i framtiden gärna ser att vi är fler som har en "business"-roll och står utanför det musikaliska/kreativa och istället driver företaget, tar hand om våra producenter. A&Rs, managers, administration, sälj, marknadsföring, osv.

Nu är vi i nästa fas och söker riktigt duktiga människor till den kreativa biten. Producenter, låtskrivare, sångare, artister. Meningen är att under sommaren i alla fall börja skapa ett case med ett gäng ruggigt bra låtar/produktioner och framförallt låtar som är professionellt utförda projekt.

Jag fokuserar mycket på att genomföra alla samarbeten i ordnad projektform, med EN person som är ytterst ansvarig för enstaka projekt, att deadlines hålls, att allting går rätt till och att vi har en produkt (låt) enligt utsatt tidsplan.

Det är en beprövad metod att driva ett företag på och det är (bl.a.) därför IKEA är IKEA och Apple är Apple (och Cheiron var Cheiron?), och inte en "kreativ producent som bara jobbar när det känns rätt o han har en hit på G".

Många (som vill kalla sig) producenter tar inte riktigt jobbet på allvar och i 99 fall av 100 så rinner samarbeten på den nivån ut i sanden. Jag tror mycket av det beror på att det inte finns tydliga projektmål och deadlines och det saknas en ledare som har det övergripande ansvaret.

Och för mig (som nån sorts projektledare?) gäller det nu att så tidigt som möjligt förmedla detta och att faktiskt sålla bort dessa samarbetspartners som inte förstår hur det måste gå till.

---

Jag tror det här som jag beskriver, om att många samarbeten rinner ut i sanden, är något som många av oss känner igen, och det är väl det som är lite grann målet med det här projektet, att styra upp detta, och målmedvetet i projektform skriva och producera musik, i ett team. Eller flera team så småningom.

Meningen är också som jag skriver ovan, att nu i detta skede forma företaget och förlaget så som moderna producenter och låtskrivare vill ha det. Det är INTE meningen att jag ska skapa en färdig plan på hur samarbeten ska gå till, det ska vi göra tillsammans med er andra som vill vara en del av detta.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...