Jump to content
Annons

dj tiësto: "nyana"


Plus o Minus

Recommended Posts

Annons
Dock står jag fast vid att ni lägger för stor vikt på en enda recension, för vad blir resultatet ?

resultatet av att ignorera felaktigheter kan utspela sig på olika vis.

vad tror du själv skulle hända om jag/vi tillät vem som hellst att husera fritt i tv, tidningar och högt uppsatta poster bara för att framställa deras personliga agenda ?

låt säga att vi skiter i denna recension och hoppas på det bästa.

men vad är det som säger att hon inte fortsätter att framföra det som jag ser som onödigheter ?

skulle så vara fallet så kanske det hadde varit möjlig att motverka det hela vid ett tidigt skede som detta, vilket för dig uppenbart är onödigt.

ps. ger dig dock cred för innsikten om pillerknaprandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Viktigt om inläggen ovan:

Jag kan själv bli sned på att jag helt plötsligt ska bli förknippad med pillerknaprande freak för att jag slänger på en platta med Tiësto någongång. Men vi är inte ett dugg bättre om vi angriper skribenten personligen. Det är dessutom mot gällande lag och emot forumreglerna. Vänligen respektera dem. Ni har själva godkänt dem som medlemmar här.

Därför har vi redigerat ganska hårt i inlägen ovan.

Kritik kan vi framföra på annat sätt än att göra personangrepp och publicera personuppgifter som e-postadress.

Det här är inget försvar för hennes åsikter, men ett försvar för henne som person. Hon har trots allt laglig rätt att tycka vad hon vill utan att bli uthängd som person. Sedan kan vi diskutera giltigheten i recensionen och argumentera kreativt emot den och framföra andra åsikter.

Vänligen,

.björn.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan själv bli sned på att jag helt plötsligt ska bli förknippad med pillerknaprande freak för att jag slänger på en platta med Tiësto någongång.

detta är en faktor som inte stör mig, för jag har genom hela mitt liv haft titteln knarkare.

det som gör mig upprörd dock är recensionen i sig själv som inte på några som helst vis påpekar matrialet på skivan, heller inte hans förmåga som dj.

om nu alla skribenter mot förmodan skulle förfara sig med sanningsenliga påpekanden och utryck så kan dom kalla mig knarkare bäst dom vill, för just det bryr mig ytterst lite om 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

det som gör mig upprörd dock är recensionen i sig själv som inte på några som helst vis påpekar matrialet på skivan, heller inte hans förmåga som dj.

Därför läser jag Expressen extremt sällan. Eller vissa andra tidningar heller, för den delen. Ilskan som uppkommer efter ett par lästa sidor uppväger inte det jag får ut av de tidningarna. Bättre att låta det vara. Låt dem tycka och skriva vad de vill. Det finns andra bättre "forum".

Och att reagera mot vad du säger är inget fel alls! Låt oss fortsätta kring ämnet utan att hänga ut skribenten personligen.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo nu är vill jag inte på något sätt vara spydig eller dum eller annat...

...men om man vill påverka en sak ska man då sitta inom fyra väggar och snacka? Njae, hellre angriper man källan direkt. "Sätt en bösspipa mellan ögonen och ber dom fara åt helvete" eller annat....om det ska hända saker.

Det här är juh typiskt svenkt att man heeeela tiden ska sitta och snacka men vad händer egentligen? INGENTING. ELLER?

Näe. Det är juh typiskt. Endra så ska man tysta ner skiten eller så snackar man "bakom ryggen" på folk. Det är så jävla typiskt en Svensk. Ska det vara så? VA?

(Ja nu kanske jag får mothugg igen då...hehehe)

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Kultur Ambassaden: Förstår din tanke. Men jag tror människor förr eller senare genomskådar dåliga vinklingar/rapporteringar/bevakningar/fokuseringar och tar till sig det som etiskt ligger den personen närmast hjärtat. Ett långvarigt missbrukande av människors trogenhet kommer att straffa sig. Och i fallet med Expressenrecensenten så lär problemet då definitivt försvinna och de kommer ha en lång väg att gå för att återfå förtroendet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe. Det är juh typiskt. Endra så ska man tysta ner skiten eller så snackar man "bakom ryggen" på folk. Det är så jävla typiskt en Svensk. Ska det vara så? VA?

Vem som så önskar är helt fri att skicka denna diskussionslänk till henne! 🙁

Och visst är det alltid bra att påpeka en sak direkt till källan innan man börjar prata bakom ryggen. Men det ger oss inte rätt att gå till offentligt (vilket ju detta forum är) personangrepp mot henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe. Det är juh typiskt. Endra så ska man tysta ner skiten eller så snackar man "bakom ryggen" på folk. Det är så jävla typiskt en Svensk. Ska det vara så? VA?

Vem som så önskar är helt fri att skicka denna diskussionslänk till henne! 🙁

Och visst är det alltid bra att påpeka en sak direkt till källan innan man börjar prata bakom ryggen. Men det ger oss inte rätt att gå till offentligt (vilket ju detta forum är) personangrepp mot henne.

...men ibland så kan det vara bra att hänga ut folk offentligt på det viset att dels så får offentligheten ta del av och lära sig och ser vad som händer och dels för att personen ifråga själv jobbar i media. Ibland krävs det drastiska åtgärder för att få upp ögonen på folk tydligen...

...men jag kan hålla med om att hänga ut folk på detta viset på ett forum inte är det smartaste för här blir det mera *prata skit bakom ryggen* för så pass offentligt är inte detta forum ännu...

Allt har juh sina sidor.

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Vem som så önskar är helt fri att skicka denna diskussionslänk till henne! 🙂

något av det första som blev gjort, ... nu är det upp till henne att ta ansvar och läsa igenom sina mail och besvara dom som hon må finna värdiga att besvara 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem som så önskar är helt fri att skicka denna diskussionslänk till henne!  🙂

något av det första som blev gjort, ... nu är det upp till henne att ta ansvar och läsa igenom sina mail och besvara dom som hon må finna värdiga att besvara 🙁

Bravo.

Link to comment
Dela på andra sajter

...men ibland så kan det vara bra att hänga ut folk offentligt på det viset att dels så får offentligheten ta del av och lära sig och ser vad som händer och dels för att personen ifråga själv jobbar i media. Ibland krävs det drastiska åtgärder för att få upp ögonen på folk tydligen...

Nej, nej. Och framför allt inte här.

Vi är av den bestämda åsikten att debatten hade kunnat vara mer än tydlig genom att diskutera kring recensionen, det vill säga innehållet. För det är ju det som har upplevts bristfälligt. Fanns det fler bristfälliga recensioner av samme recensent att ta del av på Expressen eller de andra uppdragsgivarna, så kan man sluta sig till om recensenten är bra eller inte. Men definitivt inte baserat på en enda recension och framför allt inte gå till personangrepp.

Här är vi benhårda!

Link to comment
Dela på andra sajter

...men ibland så kan det vara bra att hänga ut folk offentligt på det viset att dels så får offentligheten ta del av och lära sig och ser vad som händer och dels för att personen ifråga själv jobbar i media. Ibland krävs det drastiska åtgärder för att få upp ögonen på folk tydligen...

Nej, nej. Och framför allt inte här.

Vi är av den bestämda åsikten att debatten hade kunnat vara mer än tydlig genom att diskutera kring recensionen, det vill säga innehållet. För det är ju det som har upplevts bristfälligt. Fanns det fler bristfälliga recensioner av samme recensent att ta del av på Expressen eller de andra uppdragsgivarna, så kan man sluta sig till om recensenten är bra eller inte. Men definitivt inte baserat på en enda recension och framför allt inte gå till personangrepp.

Här är vi benhårda!

Jaja jag förstår vad du menar.

...men vad jag inte förstår är att personen har rätt att skriva sån smörja i en tidning som är ännu mer offentlig än detta Studio/forum. Vi vet ju hur påverkad man kan bli av media och oftast rent negativt. Det är ju ren jävla smörja allting.

🙁

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Fanns det fler bristfälliga recensioner av samme recensent att ta del av på Expressen eller de andra uppdragsgivarna, så kan man sluta sig till om recensenten är bra eller inte.

har sett delar från tidigare recensioner som erhåller den samma klassen av formuleringar som i tiësto recensionen.

om dessa recensioner är trovärdiga och faktiskt publiserade vet jag inte, men jag skulle säkert få svar om jag letade igenom tidningarna efter dom recensionerna det gäller.

ett problem kommer sällan ensam 🙂

kommer därimot inte att påpeka eller komentera dom andra recensionerna eftersom jag anser att jag inte innehar den informationen som behövs för att fälla en åsikt eller 2 i detta forum 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det handlar inte riktigt om att jag försöker försvara en specifik person. Snarare tycker jag det blir lite hyckleri när man angriper personen bakom recensionen genom att ösa skällsord över henne. Eller för att omformulera en tidigare kommentar: Det är mycket snack och lite verkstad.

Gick igenom Expressens skivrecensioner lite slumpmässigt, och Johanna Olofsson har en viss tendens att dissa allt som inte är house. Tiëstorecensionen är dock den mest nedlåtande, även om jag fortfarande vill påstå att ni gör en höna av en fjäder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon Dj? Visst 🙁 Hon är lika mycket dj som min kat Börje är statsminister.

Vill bara meddela herrskapet om att hon visst är en dj...en ganska duktig en, till och med.

Men efter att ha läst artikeln har man tappat en del respekt för henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara meddela herrskapet om att hon visst är en dj...en ganska duktig en, till och med.

Men efter att ha läst artikeln har man tappat en del respekt för henne.

pratar vi här om skribenten och "the dj" som en och samma person ?

🙁 ja

tydligen...men det va skribenten jag "tappade respekt för"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jarman (oregistrerad)

Hej!

Artiklen säger mer om henne än om trancemusik, även om jag tycker att hon har vissa poäng. Att där inte skulle finnas någon själ i musiken tycker jag är helt befängt. Men hon har en poäng när hon säger "knarkmusik", inte för att man måste knarka för att lyssna på trance, utan det att det förekommer mycket droger vid dessa tillställningar. Så jag säger till alla trancediggare, det måste vi leva med så länge scenen ser ut som den gör, det går inte att förneka. Pratade med Sebastian och Markus från Son Kite om just detta och dem ser hur det ser ut och tycker att det är tråkigt. De spelade på en fest som Anonyma Narkomaner hade, det tyckte dem var skit häftigt, drogfritt med ett jävla drag. Så trancen har egentligen inget med droger att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hon har en poäng när hon säger "knarkmusik", inte för att man måste knarka för att lyssna på trance, utan det att det förekommer mycket droger vid dessa tillställningar. Så jag säger till alla trancediggare, det måste vi leva med så länge scenen ser ut som den gör, det går inte att förneka.

och min fråga som vi alltid återkommer till: vad har hennes recension med skivans innehåll att göra ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jarman (oregistrerad)

Det handlar inte om skivan då hon tycks ha något ont med trancen. Kan det vara någon gammal pojkvän inom trancescenen, eller varför inte en snetripp som inte riktigt vill släppa, eller kan det vara så att hon inte fattar så mycket. vad vet jag!

Hon verkar iallafall inte må så bra, hoppas hon kryar på sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som gammal hårdrockare minns jag hur tidningarna behandlade metallen på sent 70- och hela 80-talet. De hängde upp sig på attribut och hävdade att det var kvinnoförnedrande etc. Musiken som sådan ville dom av någon anledning inte bry sig om, mer än i någon bisats. Idag ser det ju lite annorlunda ut och många är recensenterna som nostalgiskt blickar tillbaka på något dom då föraktade. Så alla trancefans kan ju trösta sig med att det kommer att dyka upp hyllande artiklar om sådär en tjugo år och aktuell Expressen-skribent kommer förmodligen att vara en av skribenterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som gammal hårdrockare minns jag hur tidningarna behandlade metallen på sent 70- och hela 80-talet. De hängde upp sig på attribut och hävdade att det var kvinnoförnedrande etc. Musiken som sådan ville dom av någon anledning inte bry sig om, mer än i någon bisats. Idag ser det ju lite annorlunda ut och många är recensenterna som nostalgiskt blickar tillbaka på något dom då föraktade. Så alla trancefans kan ju trösta sig med att det kommer att dyka upp hyllande artiklar om sådär en tjugo år och aktuell Expressen-skribent kommer förmodligen att vara en av skribenterna.

5 år max..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...