Jump to content
Annons

förslag om vad man kan skriva om tack=)


Recommended Posts

Annons

Dra ner på stan och sätt dig någonstans, t ex på ditt favoritkafé eller på ett ställe du aldrig varit på förr. Skriv ner allt du ser, och när jag skriver allt så menar jag allt, inte det du tycker är intressant eller tycker är relevant för nu är allting relevant. I början kan det gå segt och man skriver mest nonsens, men du lär dig att faktiskt skriva och det är en viktig förutsättning för att man sedan ska kunna skriva bra.

(Man behöver givetvis inte vara utomhus men det kan vara bra då det brukar finns mindre saker som distraherar en, min poäng är att du ska sitta med papper och penna och fylla sidor! 🙂 )

Om det låter omständigt så tycker jag du börjar någonstans i Naymaris lista. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs rockbiografier! Det fungerar alltid för mig, när inspirationen tryter. Och det är härlig läsning 🙂 Tre böcker jag varmt kan rekommendera är The dirt (Mötley Crüe), Slash (Guns n' Roses) och Life (Keith Richards). Men då får du inte vara pryd, eller rodna när du läser om kokainstinkande orgier... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dra ner på stan och sätt dig någonstans, t ex på ditt favoritkafé eller på ett ställe du aldrig varit på förr. Skriv ner allt du ser, och när jag skriver allt så menar jag allt, inte det du tycker är intressant eller tycker är relevant för nu är allting relevant. I början kan det gå segt och man skriver mest nonsens, men du lär dig att faktiskt skriva och det är en viktig förutsättning för att man sedan ska kunna skriva bra.

(Man behöver givetvis inte vara utomhus men det kan vara bra då det brukar finns mindre saker som distraherar en, min poäng är att du ska sitta med papper och penna och fylla sidor! 🙂 )

Om det låter omständigt så tycker jag du börjar någonstans i Naymaris lista. Lycka till!

jupp ska jag testa nån gång ^^ ty

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...