Jump to content
Annons

Förbannade pung-Thomann!


Recommended Posts

Visst det är skitdrygt det som hände med monitorerna och controllern.

Men jag tycker ändå att man ska ha i åtanke att thomann är ett löjligt stort företag med otroligt mycket kunder och alla kan ju tabba sig!

Absolut är alla mänskliga men det här är inte en isolerad engångshändelse. Tvärtom, flera i tråden (Linus, Dogbuerner, Dan Ö) har berättat om sina negativa upplevelser med företaget och jag får intrycket att detta slarv (beroende på nonchalans?) har varit på tapeten flera gånger. Oavsett hur stort företag det är torde sådana här saker inte inträffa in the first place. Nåväl, att de sedan till en början ville skicka en reparerad (!) monitor var ju nästan för mycket. Att sedan erbjuda €50 rabatt är som att... Äsch, de kunde lika gärna ställt sig och pissat på Kängström. Vallhagen sa:

[...] om det ska talas ekonomisk kompensation så snackar vi 5-15% av hela beloppet du beställt för om det ska vara något att hänga i granen.

Jag bojkottar av ren princip för en sådan här cirkuskarusell ska man inte behöva att utsättas för som kund. Jag har aldrig haft personliga problem med Thomann (någonting får mig att misstänka att det är ren tur) men som sagt; det är en ren principsak för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Enbart för att hålla er uppdaterade med hur konversationen fortlöper...

Jag

"Jag antar att jag får nöja mig med det, trots att B-stock priset på er sajt säger 1699 euro.

Skicka prylarna så fort ni kan. När kan ni skicka mig en Nucleus?"

Jag

"Jag syftade på att en trasig produkt borde b-stockklassas. Men strunt samma. Skicka den reparerade monitorn och nucleus så snart ni kan. Har ni någon idé om när nucleus kan skickas? För att vara övertydlig så accepterar jag erbjudandet med 50€ samt min reparerade monitor."

Redigerat av Ken Kängström
Link to comment
Dela på andra sajter

Innan du sätter dig på flyget så bör du veta om att dom lägger på en moms på priserna (ca 7%). Om du istället beställer till en USA-adress så har jag för mig att momsen och posten inte belastar köparen. Musicans friend har jag för mig nätbutiken heter. (Hopslagning?)

Om man får skickad inom USA så gäller det att paketet ska byta stat för att man ska slippa momsen. Kolla det finstilta, brukar stå typ "add sales tax for CA residents".

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Med värme i kroppen har jag svarat såhär.

Jag ringde även precis nyss till Johan och hävde köpet via telefon för att vara övertydlig.

De ska granska de trasiga produkterna och sedan får jag köpet hävt. Besked i eftermiddag eller imorgon.

"Korrigering.

Jag har löst detta på annat håll, och häver härmed köpet på Nucleus och S3X-V som ni har hos er.

Hänvisar till er policy 30-dagars ångerrätt och distansköpslagen.

Om ni har några frågor så vill jag att ni ringer mig på 0735044684 istället för mailkonversation, för att påskynda processen.

 

Bästa hälsningar, Ken"

Hur det har löst sig kan jag berätta senare.

Redigerat av Ken Kängström
  • Gilla 7
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev det genast spännande här. Hoppas för fan att de tar sig i kragen och gör rätt för sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med värme i kroppen har jag svarat såhär.

Jag ringde även precis nyss till Johan och hävde köpet via telefon för att vara övertydlig.

De ska granska de trasiga produkterna och sedan får jag köpet hävt. Besked i eftermiddag eller imorgon.

"Korrigering.

Jag har löst detta på annat håll, och häver härmed köpet på Nucleus och S3X-V som ni har hos er.

Hänvisar till er policy 30-dagars ångerrätt och distansköpslagen.

Om ni har några frågor så vill jag att ni ringer mig på 0735044684 istället för mailkonversation, för att påskynda processen.

 

Bästa hälsningar, Ken"

Hur det har löst sig kan jag berätta senare.

Bra, Kängan!

Nu återstår det att se hur Thomann ställer sig till det här. Om de ska släppa allt eller göra en grej även av det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

vad sa dom om ångerrätten då?

gav han med sig att det inte bara var trasiga varor det gällde utan hela klabbet?

Det gick bra att returnera de skadade varorna (såvida de på reparationsavdelningen inte tycket att jag har skadat prylarna).

Ang. övriga produkter så behåller jag dem, för jag har dem trots allt hemma i fullt fungerande skick.

Som sagt, så får jag besked i eftermiddag eller imorgon om hur det fortlöper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick bra att returnera de skadade varorna (såvida de på reparationsavdelningen inte tycket att jag har skadat prylarna).

Ang. övriga produkter så behåller jag dem, för jag har dem trots allt hemma i fullt fungerande skick.

Som sagt, så får jag besked i eftermiddag eller imorgon om hur det fortlöper.

ok

självvalt då?

och så lägger dui till en styck monitor å nucleus från annat håll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vilken soppa det här blev för dej Ken. Beställde själv lite tveksamt för första gången från Thomann en Steinberg CC121 och lite annat smått vid påsk och fick grejorna på en vecka utan problem. Hade kanske tur att inget var sönder eller "second hand" och kommer verkligen att fundera en extra gång innan jag beställer igen efter att ha läst hur du har blivit bemött.

Hoppas verkligen att allt får ett lyckligt slut, det låter ju som om det börjar lösa sej. Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skickade precis spontant ett mail till thomann

"Hej,

Ärligt talat - ni måste skicka detta uppåt i ledningen och försöka trycka på så att denna pengarna-tillbaka -garanti slopas.

Ni måste ju inse att den utnyttjas av folk. I praktiken kan man ju från er bara beställa hem lite prylar - leka med dem i några dagar sedan packa ner och skicka tillbaka när det inte är så kul att leka längre...

Jag förstår inte heller vem garantin ska vara bra för? den kan ju tyvärr bara skada alla inblandade?

Att man smidigt ska kunna returnera en söndrig produkt och få hjälp med den biten är ju helt i sin ordning - men att bara kunna returnera en produkt för att en vuxen människa inte själv kunde ta ansvar och "bestämma sig" vid köptillfället är ju helt förkastligt...

Som ni ser är jag gammal trogen kund som har beställt ganska mycket genom åren - men jag börjar tyvärr faktiskt tveka på om jag vill handla mer hos er.

Jag vet inte hur många forum-trådar jag läst nu om svenska kunder som fått redan använda prylar skickade till sig, vad är det liksom? Man vill väl ha nya grejor när man beställer?

I början trodde jag bara att det var någon som råkat ut för ett misstag - men nu är det så många som råkat ut för detta så jag har börjat förstå att ni har ett växande "b-stock" -lager med returnerade varor som ni måste bli av med... helt sjukt...

Att ni har många sändningar per dag och att det lätt blir fel är INGEN ursäkt alls. Då har Hans Thomann helt fel för sig om hur en företagsstruktur ska fungera... Jag kan berätta att det fungerar nämligen så att: med växande omsättning måste också kompetensen och antalet anställda växa - annars är man snart ute ur marknadens spel

Och tyvärr är Thomann på väg ut ur spelet för oss svenska kunder.

Thomann har blivit för stora och tagit sig vatten över huvudet.

Jag hoppas verkligen att ni förmedlar detta högre upp i ledningen.

Mvh Johan"

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick bra att returnera de skadade varorna (såvida de på reparationsavdelningen inte tycket att jag har skadat prylarna).

Ang. övriga produkter så behåller jag dem, för jag har dem trots allt hemma i fullt fungerande skick.

Som sagt, så får jag besked i eftermiddag eller imorgon om hur det fortlöper.

Om de fortsätter på samma linje som tidigare kommer de att anse att du skadat prylarna.

Kan du på något sätt bevisa att så inte varit fallet?

För egen del anser jag att du borde få behålla de hela grejerna och få tillbaka pengarna för dem som kompensation plus kunna skicka tillbaka det trasiga rakt av med pengarna åter även där.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skickade precis spontant ett mail till thomann

"Hej,

Ärligt talat - ni måste skicka detta uppåt i ledningen och försöka trycka på så att denna pengarna-tillbaka -garanti slopas.

Ni måste ju inse att den utnyttjas av folk. I praktiken kan man ju från er bara beställa hem lite prylar - leka med dem i några dagar sedan packa ner och skicka tillbaka när det inte är så kul att leka längre...

Jag förstår inte heller vem garantin ska vara bra för? den kan ju tyvärr bara skada alla inblandade?

Att man smidigt ska kunna returnera en söndrig produkt och få hjälp med den biten är ju helt i sin ordning - men att bara kunna returnera en produkt för att en vuxen människa inte själv kunde ta ansvar och "bestämma sig" vid köptillfället är ju helt förkastligt...

Som ni ser är jag gammal trogen kund som har beställt ganska mycket genom åren - men jag börjar tyvärr faktiskt tveka på om jag vill handla mer hos er.

Jag vet inte hur många forum-trådar jag läst nu om svenska kunder som fått redan använda prylar skickade till sig, vad är det liksom? Man vill väl ha nya grejor när man beställer?

I början trodde jag bara att det var någon som råkat ut för ett misstag - men nu är det så många som råkat ut för detta så jag har börjat förstå att ni har ett växande "b-stock" -lager med returnerade varor som ni måste bli av med... helt sjukt...

Att ni har många sändningar per dag och att det lätt blir fel är INGEN ursäkt alls. Då har Hans Thomann helt fel för sig om hur en företagsstruktur ska fungera... Jag kan berätta att det fungerar nämligen så att: med växande omsättning måste också kompetensen och antalet anställda växa - annars är man snart ute ur marknadens spel

Och tyvärr är Thomann på väg ut ur spelet för oss svenska kunder.

Thomann har blivit för stora och tagit sig vatten över huvudet.

Jag hoppas verkligen att ni förmedlar detta högre upp i ledningen.

Mvh Johan"

Mycket bra gjort, JJMusik. Det där sammanfattade mina tankar kring Thomann.

Kängan: hoppas att resten löser sig också bara.

/CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...