Jump to content
Annons

Musikproducent Utbildning


Reason_user

Recommended Posts

Annons

Hej!

Jag går andra året på den utbildning du precis länkade till.

Och jag måste säga att dom har en bit kvar innan den blir riktigt bra.

Första året tyckte jag var väldigt bra, men andra året så har man ingen teknik alls utan bara allmän bransch-kunskap som Juridik och företagsekonomi. Och dessa kurser tyckte jag INTE var bra upplagda, det är mycket dom behöver jobba på där.

Men detta är bara vad jag tycker, det är många som gått den och tyckt den varit bra.

Mvh Rasmus

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej!

Jag går andra året på den utbildning du precis länkade till.

Och jag måste säga att dom har en bit kvar innan den blir riktigt bra.

Första året tyckte jag var väldigt bra, men andra året så har man ingen teknik alls utan bara allmän bransch-kunskap som Juridik och företagsekonomi. Och dessa kurser tyckte jag INTE var bra upplagda, det är mycket dom behöver jobba på där.

Men detta är bara vad jag tycker, det är många som gått den och tyckt den varit bra.

Mvh Rasmus

Trevligt går du den i Växjö eller Oskarshamn?

Tror du det är lättare att få jobb inom branshen med en examem, har du t ex börjat din praktik nu på andra året in?

Jag läste även att det finns ett 3:e år man kan lägga till nu till programmet stämmer det?

rekommenderar livets skola

Joo jag vet har erfarenheten osv, behöver bara allt på papper så jag kan lättare få ett jobb, jag vet inte hur kommar man in annars förutom praktik och kontakter, kanske genom att bygga upp ett eget nätverk? Det är därför jag undrar hur värd den här utbildningen är om man redan kan lite.

Redigerat av Reason_user
Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt går du den i Växjö eller Oskarshamn?

Tror du det är lättare att få jobb inom branshen med en examem, har du t ex börjat din praktik nu på andra året in?

Jag läste även att det finns ett 3:e år man kan lägga till nu till programmet stämmer det?

Joo jag vet har erfarenheten osv, behöver bara allt på papper så jag kan lättare få ett jobb, jag vet inte hur kommar man in annars förutom praktik och kontakter, kanske genom att bygga upp ett eget nätverk? Det är därför jag undrar hur värd den här utbildningen är om man redan kan lite.

Går i samma klass som Rasmus. Jag personligen tror inte att vi kommer få mer jobb för att vi har en examen. Vi går förövrigt i Oskarshamn. Vi hade våran praktik i början av 2:a året, dvs i höstas. Det sägs att det ska bli ett 3:e år, helt teoretiska ämnen då. Bara sitta och skriva. Tyvärr.

Håller med Rasmus om mycket han skrev om utbildningen, första året var bra med mycket praktiskt arbete. Försök att undvika Oskarshamn om du kan, alla i klassen flyttade efter första året och går nu andra året på distans. Det måste man dock ge dem en eloge för. Vi får alla föreläsningarna och lektionerna upplagda på en sluten portal i efterhand så vi kan kolla på dem.

/ Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen tror inte att vi kommer få mer jobb för att vi har en examen. / Robin

Detta skriver jag under på, efter att själv ha legat fem år i Lund. Förvisso inom helt andra ämnen, men dock.

I övrigt har Mittuniversitet bra distansutbildningar inom m-produktion/ljudteknik har jag förstått?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta skriver jag under på, efter att själv ha legat fem år i Lund. Förvisso inom helt andra ämnen, men dock.

I övrigt har Mittuniversitet bra distansutbildningar inom m-produktion/ljudteknik har jag förstått?

Precis, skulle hellre säga att man har användning för dem kontakter man knytit under sin studietid. Framförallt under praktiktiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Går i samma klass som Rasmus. Jag personligen tror inte att vi kommer få mer jobb för att vi har en examen. Vi går förövrigt i Oskarshamn. Vi hade våran praktik i början av 2:a året, dvs i höstas. Det sägs att det ska bli ett 3:e år, helt teoretiska ämnen då. Bara sitta och skriva. Tyvärr.

Håller med Rasmus om mycket han skrev om utbildningen, första året var bra med mycket praktiskt arbete. Försök att undvika Oskarshamn om du kan, alla i klassen flyttade efter första året och går nu andra året på distans. Det måste man dock ge dem en eloge för. Vi får alla föreläsningarna och lektionerna upplagda på en sluten portal i efterhand så vi kan kolla på dem.

/ Robin

Ok, så hur kommer det sig att Oskarshamn är dåligt? Är möjligen Växjö bättre? Blir det någon större skillnad om man tar andra året på distans?

Hur skulle du jämnföra med denna utbildning http://www.miun.se/sv/Utbildning/Hitta-din-utbildning/ATLAS-Visa-program/?KatalogProgramId=1031

Detta skriver jag under på, efter att själv ha legat fem år i Lund. Förvisso inom helt andra ämnen, men dock.

I övrigt har Mittuniversitet bra distansutbildningar inom m-produktion/ljudteknik har jag förstått?

Menar du denna då?

http://www.miun.se/sv/Utbildning/Hitta-din-utbildning/ATLAS-Visa-program/?KatalogProgramId=1031

Tog du en musikutbildning i lund?

Precis, skulle hellre säga att man har användning för dem kontakter man knytit under sin studietid. Framförallt under praktiktiden.

Tror ni man förlorar på att ta en sån utbildning helt på distans för att man inte knyter kontakter?

Redigerat av Reason_user
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick utbildningen i Växjö som du nämner. Tycker den var bra och bred. Andelen jobb man får för att man kan visa upp att man har utbildning är liten. Jag var på väg att säga försvinnande liten, men just igår så blev jag ombedd att skicka en offert om ett reklamjobb där jag har konkurrens med ytterligare en aktör, så om jag får det uppdraget så kan man ju inte utesluta att det spelade lite roll att jag skrev lite kort om min utbildning i offerten. 🙂

Annars är kontakter och egen utveckling fördelarna. Att jag inte fick ut så mycket av utbildningen berodde helt klart på att jag mestadels satt hemma i lägenheten istället för att tillbringa all ledig tid i studion på campus (som man får boka dygnet runt när man vill via nätet) och öva sig i allt man lärt sig. Andra året var helt klart mindre praktiskt orienterat, men jag tycker ändå att allt (förutom "kultur-kursen") var relevant och viktigt. Juridik och företagsekonomi kändes nyttigt att kunna, även om det kanske var så att det mesta man lärde sig på kursen var sånt man tog reda på själv, inte sånt man fick veta på föreläsningarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, så hur kommer det sig att Oskarshamn är dåligt? Är möjligen Växjö bättre? Blir det någon större skillnad om man tar andra året på distans?

Hur skulle du jämnföra med denna utbildning http://www.miun.se/sv/Utbildning/Hitta-din-utbildning/ATLAS-Visa-program/?KatalogProgramId=1031

Menar du denna då?

http://www.miun.se/sv/Utbildning/Hitta-din-utbildning/ATLAS-Visa-program/?KatalogProgramId=1031

Tog du en musikutbildning i lund?

Tror ni man förlorar på att ta en sån utbildning helt på distans för att man inte knyter kontakter?

Nu menade jag Oskarshamn som stad, lite otydligt av mig där. Vi har en underbar lärare som undervisar det tekniska som är hur bra som helst. Nördigaste människan jag träffat. Men just eftersom andra året är näst intill helt teoretiskt så kunde man gå på distans. Oskarshamn som stad kändes helt död. Växjö är säkert bättre eftersom det är en större stad med större utbud av allting.

Såg ut som att den utbildningen du länkade var ännu bredare än den vi går. Vi har nog en större fokusering på studio. Verkar vara en del branshrelaterat med, t.ex. distribution osv. Men tror nog att du skulle bli nöjd med båda.

Du kan nog eventuellt förlora lite kontakter på att gå helt på distans. Jag kände dock att jag knöt mest kontakter under praktiken. Den utbildningen du länkade till verkar inte ha praktik alls? Eller missade jag det? Tror att praktiken kan vara oerhört viktig så det är lite synd att det inte fanns med i sådana fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...