Jump to content
Annons

Vill du sjunga i världens bästa rockband?


pirateKING

Recommended Posts

Hej!

Vi är tre musiker som är i upptakten att starta ett rockband tillsammans. Vi söker dig som är en duktig sångare för att starta bandet tillsammans med oss! Vi vill spela jättemycket live och målet är att en dag spela på dom stora scenerna. Vi vet att vi kan ta oss dit men vi behöver dig! Ambitionsnivån är alltså ruskigt hög men det betyder inte att det handlar om någon militärisk disciplin. Det viktiga är att alltid ha roligt och känna att man utvecklas. Det finns alltid saker man kan bli bättre på efter mycket övning ska vi bli ett tight, underhållande och skickligt rockband som kan spela på vilken scen som helst.

Vem är du?

Du är en duktig sångare som kan sjunga det mesta gärna med en egen röst. Du ska förstå hur man kommunicerar med en publik och älska att spela live! Vi söker inte efter någon färdig rocklegend utan någon som är villig att lära sig och utvecklas tillsammans med oss. Du bör vara i åldrarna 18-26 ca. Vi hjälps alltid åt och alla är helt fria att kritisera varandra och påpeka vad som kan göras bättre. Stort plus om du är en tajt rytmgitarrist också! Är du ingen gitarrist så kommer vi troligtvis ta in en andra gitarrist senare.

Vilka är vi?:

Johan Kitti, 23 år, gitarrist, back vocals.

Har spelat i olika rock- och metalband tidigare. Bodde ett år i japan och startade ett rockband (http://www.myspace.com/eatandsleepclock) som tilldrog sig intresse av Sony Music Japan. Har skrivit all musik och spelat alla instrument på demon. Pluggar på KTH och driver företaget Pingvinfilm som producerar livevideos åt indieband (http://pingvinfilm.se). Är starkt inspirerad av många japanska band.

Tim Broström, 21 år, basist/keyboardist, back vocals.

Har lirat piano sen 5-års åldern men plockade upp basen först några månader sen och blev kär! Gick kommunal musikskola och sedan estet-musik på gymnasiet (samma skola som Amanda). Har lirat i mängder med rock/jazz/pop/metal-band. Jobbar som ljudtekniker både live och i studio och har en hel del nyttiga kontakter och kunskaper och är nu ute efter att starta det ultimata rockbandet.

Amanda Dal, 20 år, trumslagare.

Gick musiklinjen i gymnasiet och var sen inne en sväng i lumpen som trumslagare i arméns musikkår. Lirar i två band för tillfället och söker musikutbildning utomlands.

Musiken

Musikaliskt sätt så är vi två som skriver (Johan och Tim) väldigt olika. Johan är mer 4ackords-in your face-rock/metal medan Tim är lite mer experimentell. Kombinationen blir unik och vi skriver oerhörda mängder musik. Vi väljer bara ut det bästa och ingenting vi släpper kommer att vara halvhjärtat. Vi försöker skriva låter med stor dynamik som går från lugna partier till alla frekvenser på max. Mycket hopp, mycket ös och alltid alltid sångvänliga partier. Sången är nämligen det absolut viktigaste i låtarna. Vi går all-in på alla frekvenser. Vi släpper ingenting som inte låter svinbra. Vi är här för att ta över den svenska rockscenen. (För ärligt talat. Finns det något bra svenskt rockband?).

Vi är INTE:

Posers, intresserade av att spela på ungdomsgårdar, dryga,

Live:

Det bästa vi vet är att spela live. Live är ju egentligen den största biten och det är grymt viktigt att du älskar det lika mycket som vi gör. Vi ger alltid 110% och energimässigt så ska det bara explodera. Vi röjjer som värsta grindcorebandet utan att för den delen kompromissa på den musikaliska kvalitén. Dave Grohl tycker vi är fantastisk live. Han ger alltid allt.

Guitar Pro:

Vi är ruggiga Guitar Promissbrukare. Så fort vi har skrivit ett riff eller en slinga så åker det rakt in i guitarpro där vi börjar arra upp det. Så om du redan kan guitarpro är det bra och då har vi typ en miljard låtar att skicka dig. Guitar Pro är grymt eftersom vi gillar att ha koll på låtarna in i minsta detalj. Vartenda hihatslag gör skillnad!

Inspirerande band:

Foo Fighters, Saosin, Ellegarden, Kent, The Cab, Kings of Leon, Underoath, John Mayer, Chemical Vocation, Paramore, Versa Emerge, Red Hot Chili Peppers, Alkaline Trio,

Anberlin, Coheed and Cambria, Jimmy Eat World, Rise Against, The Almost för att nämna några få!

Musik inom genren som vi gjort tidigare:

Musiken vi länkar här är gammal och vi har utvecklat vidare från detta. Men det ger ändå en hint om vilken typ av musik det är fråga om.

Eat and Sleep Clock - Walls:

http://kitti.deth.se/musik/Aeris%20Dies%20Demo/03%20Walls.mp3'>http://kitti.deth.se/musik/Aeris%20Dies%20Demo/03%20Walls.mp3

Eat and Sleep Clock - Hikari_låtskiss (ej färdig låt):

http://kitti.deth.se/musik/hikari_v3.mp3

Resterande låtar från Aeris Dies demon:

http://kitti.deth.se/musik/Aeris%20Dies%20Demo/

Avslutning:

Nu skrev vi väldigt väldigt utförligt här men i grund och botten handlar det om att göra bra musik och ha ruskigt roligt tillsammans. Vi är alla väldigt sociala och kommer bra överens med vem som helst! Vi vill dock hålla en hög nivå på hela projektet och vi drömmer om att kunna leva på musiken. För att gå så långt idag så krävs det mycket av en som musiker. Vi vill påstå att vi förstår vad som krävs och vi hävdar att vi kan ta oss dit. Så om du vill hänga med oss så tveka inte att kontakta oss 🙂

Värt att nämna kan vara att jag träffade Tim och Amanda genom den här tråden:

https://www.studio.se/index.php/topic/81451-soekes-folk-att-starta-awesome-rockband-med/

Kontakt:

Hör jättegärna av er om ni är intresserade eller bara vill snacka 🙂

Mail: johan.kitti@gmail.com

msn: real.kitti@gmail.com

facebook: http://www.facebook.com/johan.kitti

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, läste igenom vartenda ord och tänkte just anmäla mitt intresse då jag kom på att de antagligen är i Stockholm (bor en bit utanför Göteborg), och till min förfäran var det sant... 🙁 Jag hade verkligen älskat att göra något sånt men det är lite jobbigt att pendla genom Sverige för varenda rep 😛 Om ni mot all förmodan behöver en sångare i sommar så kan ni ju höra av er 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kräver ni odelad uppmärksamhet och monogami? Jag spelar trummor i ett latjolajbanband samt sjunger och spelar gitarr i mitt hjärtebarnband Secret Circus, men har nog tid till ett projekt till... Bor i Bromma norr om Sthlm.

Har ingen 80-tals "hur fixar han det där utan att gå upp i falsett"-wailingröst... mer en lite lägre röst med ett starkt personligt utryck. Lyssna på denna för smakprov!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en seriös och bra presentation, kontaktannons. Jag önskar er lycka till i erat letande. Med den drivkraften kommer ni förhoppningsvis långt!

Bra att man uppnår önskad effekt; att framstå som seriös! Vi ska ge allt!

Grym inställning, ni verkar ha en skön balans av självförtroende och självdistans 🙂 Att hitta sångare kan vara ett rent helvete, men jag önskar er all lycka till!

Vi tycker att vi har bra självinsikt men ändå så tror vi på det på riktigt! Ja det verkar halvt omöjligt att hitta någon som passar in på alla våra krav ;D

Jag vill sjunga med er hela sommaren. Ge mig en demo så sjunger jag!

Du får gärna skicka något där du sjunger så fixar vi dig en demo sen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Måste det vara en manlig sångare eller går det bra med en tjej också? I sådana fall är jag jätteintresserad!

Hej Eileen! Nej man måste inte vara en manlig sångare. Man måste vara en sångare som övertygar oss om att som förstår vad som krävs. Det är fruktansvärda krav på en person som ska "fronta" ett rockband. Men egentligen handlar det bara om två saker. Att kunna sjunga bra och att vara en härlig, avslappnad person med självinsikt. Men av dom 40-45 sökande vi har haft till bandet (ingen överdrift!) så är det ingen som ens har varit i närheten av att förstå det jag snackar om 🙂 Nästan alla skickar en demo som låter skitdåligt och massa ursäkter på det.

"Här är den demo jag spelade in för 30 år sen och den låter inte så bra men egentligen är jag mycket bättre."

+1 för grym presentation.

Sånt engagemang önskar man att man stött på några år tidigare.

Jag är nog lite för gammal och trist för er 🙂

Kör hårt och lycka till!

Kom igen nu Lonewind! Glöm alla bekymmer och släng läsglasögonen så kör vi! 😉

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe!

Vem är det som sjunger på Walls? Det är ju riktigt bra sång där...

Sångaren från mitt gamla band Eat and Sleep Clock. Han är kvar i Tokyo. När det verkligen började hända grejer så fick han kalla fötter och ville inte bli rockstjärna längre. Men en förbannat bra sångare och kille!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sångaren från mitt gamla band Eat and Sleep Clock. Han är kvar i Tokyo. När det verkligen började hända grejer så fick han kalla fötter och ville inte bli rockstjärna längre. Men en förbannat bra sångare och kille!

Det var ju lite trist 🙁

Lät i vilket fall riktigt bra!

Hoppas ni hittar en värdig ersättare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste vara en sångare som övertygar oss om att som förstår vad som krävs. Det är fruktansvärda krav på en person som ska "fronta" ett rockband. Men egentligen handlar det bara om två saker. Att kunna sjunga bra och att vara en härlig, avslappnad person med självinsikt. Men av dom 40-45 sökande vi har haft till bandet (ingen överdrift!) så är det ingen som ens har varit i närheten av att förstå det jag snackar om 🙂 Nästan alla skickar en demo som låter skitdåligt och massa ursäkter på det.

Ber om ursäkt för sent svar, jag glömde bevaka tråden och det tog ett tag innan jag hittade tillbaka. Sjunga kan jag (om jag får en mailadress kan jag skicka ett exempel) och självinsikt saknas heller inte. Dock har jag kanske lite lägre ambitioner än ni men det är mkt möjligt att de höjs. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ber om ursäkt för sent svar, jag glömde bevaka tråden och det tog ett tag innan jag hittade tillbaka. Sjunga kan jag (om jag får en mailadress kan jag skicka ett exempel) och självinsikt saknas heller inte. Dock har jag kanske lite lägre ambitioner än ni men det är mkt möjligt att de höjs. 🙂

Finns mailadress i översta inlägget! 🙂

Jag är perfekt för er, ni skulle bli mycket tillfredställda. Men jag bor inte hos er tyvärr. Jag önskar er all lycka till.

Vore kul att höra ett smakprov! Kan man få det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten nyfnikenhetsfråga: Om ni siktar på att spela mycket live, hur gör ni då keyboarddelen? I studion spelas ju bas och keyboard av samma person...

En mycket bra fråga! 😄 Det är rätt enkelt faktiskt. Vi arbetar på banduppsättningen just nu och det är ännu inte klart om Timpa ska lira bas eller keyboard! Han är skolad inom båda! 🙂 (Exempelvis om vi hittar en sjungade basist kanske vi flyttar han till keyboard!)

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

En liten nyfnikenhetsfråga: Om ni siktar på att spela mycket live, hur gör ni då keyboarddelen? I studion spelas ju bas och keyboard av samma person...

Alla band med självaktning, eller i a f The Rockford Heroes kör med klick nuförtiden. Och då är det ju lätt att använda backingtracks. Där kan man lägga allt möjligt, keyboard, körer, ljudeffekter, extra gitarrstämmor o s v. Skönt att inte ha så många bandmedlemmar att hålla reda på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla band med självaktning, eller i a f The Rockford Heroes kör med klick nuförtiden. Och då är det ju lätt att använda backingtracks. Där kan man lägga allt möjligt, keyboard, körer, ljudeffekter, extra gitarrstämmor o s v. Skönt att inte ha så många bandmedlemmar att hålla reda på.

Klick...

Improvisera inte ihjäl er bara!:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Klick...

Improvisera inte ihjäl er bara!:rolleyes:

I den utsträckning rock/hårdrocksband i allmänhet improviserar är det nog sällan ett hinder. Men nu hamnade vi rejält OT känns det som, kanske borde vara en egen tråd? Är säkert många som funderat på detta men tycker att det verkar för krångligt. Det är det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inspirerande band:

Foo Fighters, Saosin, Ellegarden, Kent, The Cab, Kings of Leon, Underoath, John Mayer, Chemical Vocation, Paramore, Versa Emerge, Red Hot Chili Peppers, Alkaline Trio,

Anberlin, Coheed and Cambria, Jimmy Eat World, Rise Against, The Almost för att nämna några få!

Heeey 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...