Jump to content
Annons

Problem med ljudkort


Ollivolli

Recommended Posts

Hej alla!

Har precis fått ihop min dator, med ett externt ljudkort, till mina digitala trummor. Använder sedan addictive drums till detta. Det funkar hur bra som helst när jag kopplar in min stereo i outputen på ljudkortet, och när jag använder mina hörlurar.

Men däremot idag på repet när jag tänkte koppla in allt i en Bose "pelare" (med en vanlig telekabel från output på ljudkortet till input på pelaren), så blir det ett jättejobbigt knaster och sprak från pelaren. Spraket börjar lite smått när datorn startas (då låter det mer som en k-pist, men övergår senare till ett regelbundet knastrande när datorn är helt startad) Samma sak händer, och precis samma knaster när jag testade att koppla in allt i en förstärkare bara för att testa. När datorn är avstängd är det inget knaster.

Vad tror ni kan vara problemet? Måste ju vara något med datorn eller ljudkorte. Jag hade inte det här problemet med min förra dator (då va det istället latencyn som krånglade, det var därför jag bytte till den jag har nu) Tycker ändå det är väldigt konstigt att det funkar i hörlurarna och stereon men inte i bose pelarna..

Hjälp mig, snälla!!

Mvh/Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vill tillägga att jag provade med olika telekablar, så det kan ju inte vara det som är problemet!

Provade idag att koppla ihop datorn+ljudkortet med en liten gitarrförstärkare som jag har hemma. Det funkade, inget knaster och sprak alls!

Kan problemet ha något med ström att göra? Eller vad skulle det annars kunna vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak händer, och precis samma knaster när jag testade att koppla in allt i en förstärkare bara för att testa.

[/Quote]

Koppla in "allt"? Vad för förstärkare?

Provade idag att koppla ihop datorn+ljudkortet med en liten gitarrförstärkare som jag har hemma. Det funkade, inget knaster och sprak alls!

[/Quote]

Antar att detta inte var samma som förstärkaren i fallet ovanför?

Jag skall även påpeka att jag inte har en susning om hur Bose fungerar/beter sig, men kanske kan komma med något förslag. Eller hålla ut tills någon bättre vetande tar över. 😛

Edit: Vad är det för Bose modell?

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Koppla in "allt"? Vad för förstärkare?

Antar att detta inte var samma som förstärkaren i fallet ovanför?

Jag skall även påpeka att jag inte har en susning om hur Bose fungerar/beter sig, men kanske kan komma med något förslag. Eller hålla ut tills någon bättre vetande tar över. 😛

Edit: Vad är det för Bose modell?

Menar koppla från ljudkortets output 🙂 Nix, inte samma. Den var en basstärkare i repan jag kopplade in i bara för att testa. Men som sagt, exakt samma problem (samma brus och sprak) i den.

Vet tyvärr inte va det är för modell på bose pelarna. Det är iaf två sett med botten, pelare och baslåda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...