Jump to content
Annons

Mixed Mode CD?


Friberg

Recommended Posts

Jag testade just att göra en sk 'Mixed mode cd' (med freewaret Burning Mill Express) där jag hade fyra audiospår samt en mapp innehållande lite bilder och MIDI-filer.

I datorn funkar det som det ska att spela upp cd:n. I t ex Windows Mediaplayer syns och hörs låtarna som de ska, och för att se mappen måste man gå in i cd:ns innehåll.

Dock har jag stött på två problem:

1. Om jag spelar skivan i min stereoanläggnings cd-spelare så räknar den tydligen mappen som Spår 1. Den spelar första låten precis som den ska men i cd-displayen står det 'Track 2' osv.

2. Jag spelar ibland upp audio-cd genom dvd:n i tv-rummet. När jag testade den här skivan där så syns mappen överst i listan och 5(!) låtspår under (jag har ju bara fyra.). Och det visar sig att spår 1 endast är ett digitalt oljud!. Vad som sedan visas som spår två är det som egentligen är spår 1... Phu... Nån som hänger med och kan förklara om det öht är möjligt att ordna detta på ett smartare sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...