Jump to content
Annons

Kan jag köra en extern micpreamp på kanal 9 & 10 på RME FF 800?


Bunkert

Recommended Posts

10kanaler in på RME Fireface 800.

Tidigare har jag kört 8kanaler genom en annan micpreamp och använt Fireface 800s egna preamps med ingångar på framsidan till kanal 9 & 10.

Nu har jag en annan preamp som låter mycket bättre än preamparna på Fireface 800.

Hur ska jag koppla in den preampen?

Mick - Extern Preamp - XLR in på RME.

Eller

Mick - Extern Preamp - Line in på RME.

Eller

Till någon annan ingång?

Adat 1

Adat 2

Spdif

Jag vill alltså koppla ur/förbi RMEs preampar, vill inte dubbelpreampa min signal.

Eller är det ett måste? Kommer i så fall min fina Crane Song signal bli förstörd då av RMEs preamp som IMO låter rent ut sagt illa i sammanhanget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är bättre att köra på fiberkabel från Spider till FF800. Annars måste man göra extra omvandlingar - och även om det påverkar väldigt lite så är det onödigt och blir mycket klumpigare med kablarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bättre att köra på fiberkabel från Spider till FF800. Annars måste man göra extra omvandlingar - och även om det påverkar väldigt lite så är det onödigt och blir mycket klumpigare med kablarna...

Jag tänkte köra Spider/fiberkabel till kanal 1-8.

Till kanal 9-10 har jag en Line Audio Design 8MP och den har ju bara XLR ut på varje kanal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...