Jump to content
Annons

Janne elgitarr


JMM

Recommended Posts

Hej,

Janne var namnet. Jag spelar elgitarr. Mitt syfte är att spela in musik (har precis laddat ned Mixcraft och ska lära mig det). Jag spelar trad. rock 'n' roll med influenser från 70-tal och blues.

Skulle inte ha något emot att arbeta med en textskrivare eftersom jag själv är lite slö på den punkten. Har inte någon musik inspelad digitalt ännu så kan ej demonstrera min musik (men det kommer).

Redigerat av JMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Janne var namnet. Jag spelar elgitarr. Mitt syfte är att spela in musik (har precis laddat ned Mixcraft och ska lära mig det). Jag spelar trad. rock 'n' roll med influenser från 70-tal och blues.

Skulle inte ha något emot att arbeta med en textskrivare eftersom jag själv är lite slö på den punkten. Har inte någon musik inspelad digitalt ännu så kan ej demonstrera min musik (men det kommer).

Om det finns någon som vill lära mig grunderna i Mixcraft så blir jag jätteglad.

Har använt mixcraft ett tag, sjukt bra program för inspelning

ungefär vad vill du lära dig, lite mer exakt?

Redigerat av LemonGrenade
Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt mixcraft ett tag, sjukt bra program för inspelning

ungefär vad vill du lära dig, lite mer exakt?

Tack för alla positiva svar 🙂

Ja programmet verkar spännande.

För det första så undrar jag om man kan ladda med prov-versionen flera ggr eller är det bara en gång?

(Det tar ju ett tag att lära sig programmet).

2. Om jag vill spela in ett bas-spår, går det att ändra tonarten på basen så att den bara följer den tonarten. De inspelade spåren så byts ju tonart och det går ju inte.

Ha det bra/Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla positiva svar 🙂

Ja programmet verkar spännande.

För det första så undrar jag om man kan ladda med prov-versionen flera ggr eller är det bara en gång?

(Det tar ju ett tag att lära sig programmet).

2. Om jag vill spela in ett bas-spår, går det att ändra tonarten på basen så att den bara följer den tonarten. De inspelade spåren så byts ju tonart och det går ju inte.

Ha det bra/Janne

Hej

Skall försöka ge dig ett svar på nr 2(om jag förstått din fråga rätt) byter din låt ton art mitt i låten, lägger du bara till ett extra bas spår som börjar där du vill ha det och väljer den bas kabinett/förstärkare som du tycker passar för den stilen din låt ändras till. Och sen när du går tillbaka i stilen fortsätter du bara med det gamla bas spåret.

Eller vill du bara att basen skall låta annorlunda finns det olika kabinetter/förstärkare i mixcraft som du kan ändra själv.

Sen finns det ju olika bas plugins till ditt mixcraft som tex detta

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...