Jump to content
Annons

Cubase: Två skärmar med mixern i den andra


Zkronk

Recommended Posts

Man kan även högerklicka på namnlisten av vissa av fönstren (t.ex mixern) och välja "Always On Top". Då kan du dra över det fönstret till andra bildskärmen... tycker detta är mycket skönare.

ah.. där av vi det. var nog det jag var ute efter. tack så mycket!

Haha.. kul att man iaf verkar ha lite kompetens inom ljudproduktion även om det är onödig info. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vänta nu,,

Det är ju inte Cubase överhuvud taget som hanterar om det är 1 eller 47 skärmar!

Cubase skiter i det! Detta är helt och hållet något som bestäms av ditt grafikkort och dess drivrutiner!

Inga probs allt att ha 1, 2, 3 eller fler skärmar till Cubase! Det är egenskaperna för grafikkortet som du skall ställa in, och sedan anpassa fönstret som du vill ha det.

Du kan välja att ha t.ex. ett lååååångt fönster som sträcker sig från vänster skärm över på höger skärm... Eller så kan du ha två "olika" fönster, ett i varje skärm.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
välja "Always On Top".

Ahhhhh! vilket problem du löste åt mig nu. Min fx på masterkanalen har alltid varit blyg och lagt sig bakom allt annat. Jesus, så skönt det blev nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan även högerklicka på namnlisten av vissa av fönstren (t.ex mixern) och välja "Always On Top". Då kan du dra över det fönstret till andra bildskärmen... tycker detta är mycket skönare.

ah.. där av vi det. var nog det jag var ute efter. tack så mycket!

Haha.. kul att man iaf verkar ha lite kompetens inom ljudproduktion även om det är onödig info. 😉

onödigt.. du har ju löst världs problem! Du är ju en hjälte för hos alla. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan även högerklicka på namnlisten av vissa av fönstren (t.ex mixern) och välja "Always On Top". Då kan du dra över det fönstret till andra bildskärmen... tycker detta är mycket skönare.

ah.. där av vi det. var nog det jag var ute efter. tack så mycket!

Haha.. kul att man iaf verkar ha lite kompetens inom ljudproduktion även om det är onödig info. 😄

onödigt.. du har ju löst världs problem! Du är ju en hjälte för hos alla. 🙁

Kul att man är till nån nytta! Vanligtvis är jag väl bara en av bovarna som tjuvar inlägg i "Vad lyssnar du på"-tråden. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan även högerklicka på namnlisten av vissa av fönstren (t.ex mixern) och välja "Always On Top". Då kan du dra över det fönstret till andra bildskärmen... tycker detta är mycket skönare.

Är det nogn som vet om man kan göra det i Cubase LE?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...