Jump to content
Annons

Vart kan jag finna "fågelkvitter " wave format


stickane

Recommended Posts

Hej! Jag behöver lite fågelkvitter i början på en låt. Vart kan jag finna det? Har gogglat lite, men finner inget. Det ska vara i wav format så jag kan importera det in i Cubase.

Mvh Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...
missmango777 (oregistrerad)

Hej! Har du hittat några bra klipp? Om inte kan jag kolla lite vad jag har. Specificera gärna vad du är ute efter i så fall... (ex. en liten fågel, flera småfåglar i skogsbrynet, fågelklippa med 100-tals...)

Ha det gott!

/A

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Har du hittat några bra klipp? Om inte kan jag kolla lite vad jag har. Specificera gärna vad du är ute efter i så fall... (ex. en liten fågel, flera småfåglar i skogsbrynet, fågelklippa med 100-tals...)

Ha det gott!

/A

Hej!

Jag hittade ett bra fågelkvitter från en ensam lärka, men det gick inte att importera i cubase. Det var en wave fil som inte funkade???? Jag är ute efter en ensam fågel som kvittar, med inte för mycket bakgrundsljud. Ska lägga in det i början på en låt.

Mvh Stickane

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste det vara wav? Jag tycker som gammal fältbiolog att det är lite trist när man tar in naturljud från vilket hörn av världen som helst. Är miljön i visan, eller vad det nu är för låt, t ex skogen, passar det bra med exempelvis storlom, dubbeltrast, järnsparv etc. Fågelläten från Nordamerika eller Amazonas blir bara fånigt. Lika illa är det när man i svenska långfilmer i nattscenen från ett skånsk herresäte hör pärlugglan ropa, en art som hör hemma i taigan!

Bra upptagningar finns här P2-fågeln i mp3-format.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste det vara wav? Jag tycker som gammal fältbiolog att det är lite trist när man tar in naturljud från vilket hörn av världen som helst. Är miljön i visan, eller vad det nu är för låt, t ex skogen, passar det bra med exempelvis storlom, dubbeltrast, järnsparv etc. Fågelläten från Nordamerika eller Amazonas blir bara fånigt. Lika illa är det när man i svenska långfilmer i nattscenen från ett skånsk herresäte hör pärlugglan ropa, en art som hör hemma i taigan!

Bra upptagningar finns här P2-fågeln i mp3-format.

Oh my god, vilken kunskap, du utgör så ofantligt liten procent så det är bara att blåsa på med vilken fågel som helst, varför inte en lergök innan metalriffet drar igång!?😮

Link to comment
Dela på andra sajter

missmango777 (oregistrerad)

Hej!

Jag hittade ett bra fågelkvitter från en ensam lärka, men det gick inte att importera i cubase. Det var en wave fil som inte funkade???? Jag är ute efter en ensam fågel som kvittar, med inte för mycket bakgrundsljud. Ska lägga in det i början på en låt.

Mvh Stickane

Hej hej!

Ok, jag tittade lite bland mina ljud och hittade ett som är några minuter. Det är ett träd som knakar med, men det hörs bara då och då. Hoppas att du kan hitta någon snutt där som kan passa. Du kan ladda ner .wav fil här: enchantedduo.com

/A

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...