Jump to content
Annons

Alternativ till Studio forum

mickestrang

Recommended Posts

Hej

Studio forum är en plats jag besöker flera gånger dagligen, läser, njuter, lär utav, blir förbannad på och här får man chans att prata med folk som vet vad man snackar om.

Finns det fler svenska forum? JAG VILL HA MER!!!

Dedikerade Cubase forum kanske?

Mickestrang

Dela på andra sajter

Annons

Säg inte att jag har sagt det här .............Hysssch....Kontrollrummet 😱

Sedan finns det nån Cubasesida som heter Majken (kom inte ihåg om den var svensk)

Redigerat av aROCKER
Dela på andra sajter

Nej, this is the place! 😉

Det finns faktiskt hur många platser som helst, men de innehåller i princip samma sak; diskussioner om vilket ljudkort som är bäst, demos, allmänt svammel, människor som hatar uppstickare, wannabees, mastrare — och så riktiga svin som jag förstås (inget forum utan sådana).

Personligen gillar jag det här stället bäst, men brukar "lurka" på Kontrollrummet då och då. Flashback Forum brukar också ha intressanta inlägg. Men det ultimata stället får nog ändå anses vara Gearslutz. Dock hittar du inga svin som jag där...

Dela på andra sajter

Kontrollrummet har nämnts - och Gearslutz förstås.

SoundOnSound har ett stort forum också, men det var länge sedan jag var där...

Fler svenska forum är väl lite sisådär... VST-forum har börjat vakna till lite grand igen, efter att ha varit ganska slumrande ett tag. Sedan finns 99musik, som jag inte har hängt på, på evigheter. Pratabas har jag inte själv varit inne på, men ändå...

Dela på andra sajter

Som Valle säger så är det ju lite samma sak överallt, men om det är just mångfalden av inläggsfloran du vill åt, så hugg in på allt bara.

Själv hänger jag här och på Gearslutz. Men det är minst lika mycket trams på GS som det är här...

Dela på andra sajter

Utan att mena något illa alls så får man nog rekommendera gearslutz ifall man kommit ifrån nybörjarstadiet. Där finns inte direkt några "vilket ljudkort ska jag välja"

Ja - Gearslutz är bra, men ibland är det lite för mycket "näsan i vädret" och att vissa uppfattningar inte får ifrågasättas där...

När man har lärt sig sila lite, så kan man i alla fall hitta massor av nyttig information och intressanta diskussioner där. 🙂

Dela på andra sajter

Utan att mena något illa alls så får man nog rekommendera gearslutz ifall man kommit ifrån nybörjarstadiet.

Hmmm, kanske det... Fast frågan är i så fall var/när nybörjarstadiet går över i något "högre" stadium. Det här forumet har byggts upp till en bra knowledge base tack vare alla "icke"-nybörjare genom forumets historia, varav vissa har godheten att fortfarande hänga kvar (och därmed bidra till kunnande). Jag har lärt mig hur mycket som helst här och lämnat nybörjarstadiet för länge sedan, men jag hamnar alltid här först i händelse av "research" etc.

Dela på andra sajter

Sjysst....tack för alla svar.

Kul att variera lite...och ibland är det segt på Studio forum och då menar jag att det går lång tid mellan inläggen.

Dela på andra sajter

Sjysst....tack för alla svar.

Kul att variera lite...och ibland är det segt på Studio forum och då menar jag att det går lång tid mellan inläggen.

Håller med. Ibland känns det som att man är ensam i världen om att hålla på med musik när man kikar in hit.

Förhoppningsvis har forumet bara en tillfällig formsvacka =/

Dela på andra sajter

har faktiskt inte kollat där så mycket - är så fult

vad är det för uppfattningar som inte är tillåtna? (kanske är fakta som inte får förvrängas bara 😉 )

Nej - åsikter.

Amerikanskt är alltid "bäst" och i undantagsfall kan europeiskt vara ok. Kinesiskt är alltid skräp (trots att väldigt mycket bland de "amerikanska" prylarna egentligen tillverkas i Kina och bara behöver slutmonteras i USA, för att kunna få beteckningen "Made in USA"... :rolleyes: ).

Redigerat av Claes
Dela på andra sajter

För oss som gillar akustik och att låta sig inspireras i det akustiska byggandets konst så tipsar jag lite snabbt om John Sayers, Recording studio design forum.

Massa kul projekt där och det flyger lätt många timmar.

Här har ni länken:

John Sayers, Recording studio design forum

Piiiz!

/Cruncharn'

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

har faktiskt inte kollat där så mycket - är så fult

vad är det för uppfattningar som inte är tillåtna? (kanske är fakta som inte får förvrängas bara 😉 )

För många gubbar som du och jag som säger ... "Lille vän jag har minsann sålt 250 miljoner plattor och Cubase låter sämre än PT så det så, mixbussen stinker i Cubase!"

Eller "Klart att pluggar är kul men lille vän har du inte mixat i ett SSL så har du inte mixat..." it goes on and on...

Dela på andra sajter

För många gubbar som du och jag som säger ... "Lille vän jag har minsann sålt 250 miljoner plattor och Cubase låter sämre än PT så det så, mixbussen stinker i Cubase!"

Eller "Klart att pluggar är kul men lille vän har du inte mixat i ett SSL så har du inte mixat..." it goes on and on...

😄

fast vi säger ju inte det

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.