Jump to content
Annons

MIDI i Piano Roll?


JLindberg

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis skaffat mitt första MIDI-keyboard, det blev en liten fin Akai LPK25. Jag har lyckats koppla ihop den med FL och den är syncad fint också. Men jag undrar hur jag nu "ritar" ut musik med keyboarden i Piano Roll:en? Alltså där man annars får jaga omkring med musen utan rytm.

MVH JLindberg

P.S. det här kanske redan har tagits upp men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Om någon vet en tråd så länka gärna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag har precis skaffat mitt första MIDI-keyboard, det blev en liten fin Akai LPK25. Jag har lyckats koppla ihop den med FL och den är syncad fint också. Men jag undrar hur jag nu "ritar" ut musik med keyboarden i Piano Roll:en? Alltså där man annars får jaga omkring med musen utan rytm.

MVH JLindberg

P.S. det här kanske redan har tagits upp men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Om någon vet en tråd så länka gärna 🙂

Det är inspelning du pratar om. Tryck på knappen Record, bredvid Play/Stop. Om du får upp en ruta där du får välja något, välj Score. Om du inte får välja något, högerklicka på record och välj Score. Därefter är det bara att trycka på Play och spela in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är inspelning du pratar om. Tryck på knappen Record, bredvid Play/Stop. Om du får upp en ruta där du får välja något, välj Score. Om du inte får välja något, högerklicka på record och välj Score. Därefter är det bara att trycka på Play och spela in.

Aha tack!

Dock har det uppstått ett nytt problem nu, jag måste spela in via ASIO4ALL men mina hörlurar ligger på "Primär Ljuddrivrutin" så jag hör alltså inget när jag spelar in. HUr lägger jag mina hörlurar (USB-lurar) på ASIO4ALL?

EDIT: LÖST DET NU!

Redigerat av JLindberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...