Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Behöver man en mick? Eller nÄgot annat hemligt jag missat?

Är inte sĂ€rskilt teknisk och fattar ingenting. Kan man spela in direkt i fl? Trycker pĂ„ den dĂ€r recordknappen brevid play/pause/stop men inget hĂ€nder. Hur gör man?

Annons
Postat

hÀftigt !!!!!!!!

:rolleyes:

Postat

Är inte sĂ€rskilt teknisk och fattar ingenting. Kan man spela in direkt i fl? Trycker pĂ„ den dĂ€r recordknappen brevid play/pause/stop men inget hĂ€nder. Hur gör man?

Ja, du behöver ha en mic. NÀr du klickar pÄ recordknappen första gÄngen fÄr du vÀlja vad du vill spela in. VÀlj audio. I ljudinstÀllningarna kan du behöva aktivera micken. Om du anvÀnder Asio4all som ljuddrivrutin klickar du pÄ Show ASIO panel, och klickar i rutan dÀr det stÄr nÄgot om Microphone. Det Àr lite svÄrt att förklara, men kika pÄ den hÀr videon, den borde kunna hjÀlpa dig:

• Gilla 1
Postat (redigerat)
Spela in vocals i Fl?
Behöver man en mick?

😆😆😆😆

Absolut inte , det e bara att sjunga sÄ fattar datorn det och fixar det automatiskt , den kan t.o.m skriva texten sÄ du behöver egentligen bara mumla.Du behöver ingen gitarr heller , det e bara att lÄtsas spela lite i luften sÄ fixar dator till ett hÀftigt riff av det automatiskt.

Redigerat av Piccazzo
  • Gilla 3
Postat

😆😆😆😆

Absolut inte , det e bara att sjunga sÄ fattar datorn det och fixar det automatiskt , den kan t.o.m skriva texten sÄ du behöver egentligen bara mumla.Du behöver ingen gitarr heller , det e bara att lÄtsas spela lite i luften sÄ fixar dator till ett hÀftigt riff av det automatiskt.

😆

Postat

:rolleyes:

Grattis. Tror du stĂ€llde Ă„rets bĂ€sta frĂ„ga med den hĂ€r, precis innan 2010 var slut! 😆

Postat

Haha, jo jag menade ifall man behövde en extern mick och att det inte rÀckte med datorns inbyggda som man anvÀnder vid typ skype

Postat

FrĂ„gan var vĂ€l inte sĂ„ dum.. Har för mig att somliga av lĂ„tarna pĂ„ Veronica Maggios förra album sĂ„ spelades sĂ„ngen in med micken pĂ„ hennes MacBook! 🙂

• Gilla 1
Postat

Haha, jo jag menade ifall man behövde en extern mick och att det inte rÀckte med datorns inbyggda som man anvÀnder vid typ skype

För att uppnÄ högkvalité pÄ dina ljudinspelningar av mÀnsklig röst, rekommenderar jag en extern mikrofon. Om du inte Àr sÄ nog med kvalitén kan du anvÀnda den inbyggda, men rÀkna med lite brus och dylikt.

Postat

FrĂ„gan var vĂ€l inte sĂ„ dum.. Har för mig att somliga av lĂ„tarna pĂ„ Veronica Maggios förra album sĂ„ spelades sĂ„ngen in med micken pĂ„ hennes MacBook! 🙂

jasÄ?

man anvÀnder mick alltsÄ?

• Gilla 2
Postat

För att uppnÄ högkvalité pÄ dina ljudinspelningar av mÀnsklig röst, rekommenderar jag en extern mikrofon. Om du inte Àr sÄ nog med kvalitén kan du anvÀnda den inbyggda, men rÀkna med lite brus och dylikt.

Det kan jag verkligen tÀnka mig! Men hÄller mest pÄ för skojs skull. Hur som helst, sÄ fÄr jag det inte att fungera?

Jag har ju en inbyggd mic osv men nÀr jag klickar "record" hörs ingenting..?

Postat

Ja, du behöver ha en mic. NÀr du klickar pÄ recordknappen första gÄngen fÄr du vÀlja vad du vill spela in. VÀlj audio. I ljudinstÀllningarna kan du behöva aktivera micken. Om du anvÀnder Asio4all som ljuddrivrutin klickar du pÄ Show ASIO panel, och klickar i rutan dÀr det stÄr nÄgot om Microphone. Det Àr lite svÄrt att förklara, men kika pÄ den hÀr videon, den borde kunna hjÀlpa dig:

Tack! Fattar nu! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.