Jump to content
Annons

Multikabel och annat


Pos

Recommended Posts

Håller på att bygga hemstudio och nu har jag kommit till frågan om jag ska köpa en multikabel, bygga en, eller göra ett hål i väggen för varje kabel. Har ett antal frågor;

Var ska jag handla kablar?

Är det stor skillnad i ljudkvalité/kvalité överlag mellan lågpriskablar och lite dyrare?

Ska jag bygga en multikabel, köpa en eller trycka igenom kablarna var för sig direkt i väggen? Vad blir tätast/smidigast?

Har tänkt mig att ha 12 xlr och 4 tele (och gärna en midikabel). Finns det färdiga multikablar i den här kombinationen att köpa?

För övrigt har jag tänkt att köpa relativt långa kablar på en gång så att jag kan dra dom direkt från preampsen genom väggen till mickarna då studion är såpass liten.

Min budget för kablarna ligger på ungefär 1500 eller absolut max 2000.

(finns det någon sådan här tråd så ber jag om ursäkt, men jag har letat och inte hittat någon)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok, där fanns det billiga kablar ja! Tackar. Lutar nog åt att det blir att bygga en egen multikabel med tanke på priserna.

Hur vet man om det är kvalitétskablar man köper? http://www.thomann.de/se/the_sssnake_sk233-6_mikrokabel.htm är den där något att ha? Med tanke på priset så kan det ju vara skräp, men frågan är hur stor skillnad det är i kvalitét. Kablarna ska ju ändå bara sitta på samma plats hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...