Jump to content
Annons

Vad jobbar ni med?


therocker

Recommended Posts

Tänkte stilla min nyfikenhet och fråga hur ni tjänar ihop till er brödföda! En annan måste ju knega vid sidan om, kanske man kan få lite tips om yrken man inte visste fanns 🙂

Så, vad har ni för jobb ni som lever på ljud och musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skriver och producerar musik till tv och spel 🙂

Låter kul. Är det fortfarande krångligt om man är stim ansluten? (Med tanke på en gammal tråd som vi nödvändigtvis inte behöver väcka till liv igen, ville bara veta 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

undervisar, lirar både i band och som solo/-solist. Har ett litet skiv- och produktionsbolag ihop med två polare, där vi ger ut skivor och gör musik till lite reklam på tv (den s.k. bregottreklamen, med kossorna bl.a.) och radio.

Sen är det andra småprojekt inom kultur/musikvärlden

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Martin, du är sjukt grym på foto och layouts - sluta inte med det!! 😉 (Mvh en vän till Intohimo)

Själv har man fortfarande lagerjobbet kvar (är dock inte fast utan jobbar bara extra så mycket jag orkar och vill), men jag har börjat pussla ihop mitt "leva-på-musik-paket" så smått nu. Började ge privatlektioner inom keyboards, komposition och studioteknik i lördags (en vän har företag som förmedlar lektioner, genom det fick jag detta). Snackar med en kompis som för någon vecka sedan körde trubadur-kväll själv om att joina honom och dra runt och spela på fik och krogar. Ska snart be en annan vän som jobbat på ljudfirma att rekommendera mig till den ljudfirman, så kanske man kan få ihop lite deg där också. Sen har jag ju ett band redan och ett till under uppstart, men där dröjer det innan det trillar in pengar som gör sig bättre i fickan än återinvesterade i banden! 😉

Är också intresserad av hur andra sätter ihop sina "löner"!! Skriv på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...