Jump to content
Annons

Sami


nattvaktaren

Recommended Posts

Samis ledning är en samling sinnesslöa idioter. Nyss fick jag ett mail från VD som berättade om Samis senaste fastighetsaffärer i Stockholm, "våra nya replokaler" osv...

Jaha?

Kanske vore bättre att samla in och dela ut pengar istället för att hålla på med massa tjafs utanför kärnverksamheten - speciellt med tanke på att systemet inte fungerar alls, folk får ju för fan inte några stålar?

Minns att för bara några år sedan var Sami genomkorrumperat och snodde våra pengar för att finansiera en svindlar-VDs fallskärm. Vilken annan organisation som helst där ledningen snor från medlemmarna antingen dör eller omorganiseras. Vad som hände med Sami? Inte ett skit.

Lägg till detta att Sami är sjukt aggressiva när det gäller att ta in avgifter från småbutiker och andra näringsidkare som råkar ha radion på - utan att skicka pengarna vidare till medlemmarna.

Läs i listorna och förundras över vilka stora släpp som inte är anmälda: Ej rapporterade skivsläpp

Varför är det så? Jo, dels för att folk inte längre bryr sig om att anmäla grejer man ändå inte får betalt för, dels för att Sami inte ens lyckas med den enkla uppgiften att registrera sina anmälningar. Jag har själv gjort allt för att få ett antal släpp in i listorna, utan resultat. Sami svarar inte ens på mail.

Folk ska veta att Sami bara är skit, därför tråden.

Vad ska vi göra? Gå ur allihop? Bajsa i Nalens postlåda? Alla förslag mottages tacksamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Äh nattis snackar bara strunt som vanligt....

Om du trycker på den där texten ovan som är understruken hamnar du i ett annat webdokument. Hyperlänk kallas det.

Av dessa hyperlänkar framgår att många andra är av samma uppfattning - Sami är mongoloider.

Vad vet du förresten? Du är knappast medlem, Sami är för musiker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får hålla med trådskaparen. Har anmält en del som producent på ganska stora skivor, samt varit med som musiker på ett gäng, men det syns fortfarande inget i min diskografi hos Sami. Inte en krona utbetalt. Har ändå varit i kontakt med dem över telefon, och de var så glada så att jag i egenskap av producent såg till att anmäla inspelningarna.....

Till vilken nytta?

Såvitt jag har förstått så struntar allt fler producenter i att anmäla inspelningarna, något som jag i egenskap av musiker förr blev väldigt irriterad över. Nu börjar jag förstå varför...

Finns det någon här med positiva erfarenheter kring Sami de senaste åren? Vore intressant att höra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Om du trycker på den där texten ovan som är understruken hamnar du i ett annat webdokument. Hyperlänk kallas det.

Av dessa hyperlänkar framgår att många andra är av samma uppfattning - Sami är mongoloider.

Och du är nattinattis....

Den ena av de hyperlänkar du hänvisar till är ganska inaktuell, precis som du, men ingen visar att SAMI är mongoloider inte ens i närheten faktiskt . Råkar dessutom veta att journalisten som skrev artikeln om skivaffären är hyfsat nära vän med ägaren och stamkund i skivaffären, seriöst? Njae...

Sen missade du nog ordet SPELADE i den ena länken "Kolla listan över 2009 års spelade plattor som saknar uppgifter om medverkande musiker.

Lite lustigt att du å ena sidan klagar på att du inte får några pengar från SAMI vilket iofs är förståeligt sen å andra sidan klagar du på att de försöker dra in pengar till medlemmarna.

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Håll dig borta från den här tråden

Sorry men det kan jag inte lova....

"Jag har själv gjort allt för att få ett antal släpp in i listorna"

Har du ens skrivit in dom på SAMIs hemsida med alla detaljer?

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...

IOM att jag hittade den här tråden via google så betyder det att andra också hittar den och kommer få fel information. Även om den är gammal. SAMI är en riktigt bra organisation, som visst betalar ut betydande summor varje år om du har låtar som spelas live, på radio/tv osv. Det är inte lika mycket som Stim, men ändå betydande.

Jag rekommenderar alla att gå med i sami och registrera sina verk, samt dom musiker som medverkar.

Mvh,

Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...