Jump to content
Annons

Gött mos


Olabero

Recommended Posts

Tjena.

Ola heter jag. 26 år fyllda.

Håller på ganska mycket med musik, är dock ej något ess när det gäller just studioteknik.

Lirar väl mest gitarr antar jag, men jag försöker att breda mig och toucha lite på andra instrument. Tog upp säckpipan för ett gäng år sedan, och inte den skottska modellen som många kanske tänker på direkt utan den svenska. Den modellen är mindre och låter mycket mjukare än den gälla tonen man får ur en skottsk pipa.

Jobbar som "rockkonsulent" på ett ställe där jag bor som heter Musikforum, (Bör ni kolla in, www.musikforum.nu, gratis reklam!), jobbade tidigare lite på sweden rock festival som scenchef.

Är även utbildad fritidsledare.

Känns som om jag skriver ett personligt brev, men det är alltid trevligt att presentera sig om man är ny på något ställe:D

Ja, detta är jag, typ

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena.

Ola heter jag. 26 år fyllda.

Håller på ganska mycket med musik, är dock ej något ess när det gäller just studioteknik.

Lirar väl mest gitarr antar jag, men jag försöker att breda mig och toucha lite på andra instrument. Tog upp säckpipan för ett gäng år sedan, och inte den skottska modellen som många kanske tänker på direkt utan den svenska. Den modellen är mindre och låter mycket mjukare än den gälla tonen man får ur en skottsk pipa.

Jobbar som "rockkonsulent" på ett ställe där jag bor som heter Musikforum, (Bör ni kolla in, www.musikforum.nu, gratis reklam!), jobbade tidigare lite på sweden rock festival som scenchef.

Är även utbildad fritidsledare.

Känns som om jag skriver ett personligt brev, men det är alltid trevligt att presentera sig om man är ny på något ställe:D

Ja, detta är jag, typ

Svensk säckpipa!!! Du impar från start!

Välkommen hit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Welcome!

Kan du spela även skotsk säckpipa?

Jag har en fullt spelbar "sovenirmodell" (halv storlek),

för den som kan. Inte till salu.

😲

Vet faktiskt inte. Har inte testat den skotska modellen.

Det handlar mycket om teknik, in och utblås samtidigt som man pressar säcken, så rent tekniskt

sett så ska det nog inte vara så stor skillnad mellan en skotsk och en svensk säckpipa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet faktiskt inte. Har inte testat den skotska modellen.

Det handlar mycket om teknik, in och utblås samtidigt som man pressar säcken, så rent tekniskt

sett så ska det nog inte vara så stor skillnad mellan en skotsk och en svensk säckpipa.

Välkommen!

Jag letar alltid febrilt efter lite udda inslag i mina låtar, hoppas du hänger på med säckpipa på nåt rockigt framöver.

Vad lirar du mer...lägg gärna in dig i Hellpigs samarbetstråd, så ser folk vad du lirar om du är sugen på samarbeten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Välkommen!

Jag letar alltid febrilt efter lite udda inslag i mina låtar, hoppas du hänger på med säckpipa på nåt rockigt framöver.

Vad lirar du mer...lägg gärna in dig i Hellpigs samarbetstråd, så ser folk vad du lirar om du är sugen på samarbeten.

Tjena. Sry, har inte varit på sidan på ett tag.

Det hade varit häftigt. Det jag lirar som räknas som "udda" är nog bara säckpipa, annars är väl huvudintstrumentet gitarr, och då främst ackustisk.

Har du någon myspace eller liknande där man kan höra något du/ni har gjort.

Jag är alltid sugen på att lira:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...