Jump to content
Annons

Hårdaste låten någonsin?


jarlo

Recommended Posts

Hårdast har väl med attityd att göra, tycker jag.

Sen har vi fjollhårt, nördhårt på-riktigt-hårt osv.

Balls to the wall - Accept är ju överlägset mest nörd-hårt 🙂

På-riktigt-hårt borde bli Full of hell - Entombed

Koolast-hård är ju Puff Daddys gamla dänga Bad Boys for life.

sen har vi überhårdast i alla kategorier.

Rock´n Roll Outlaw - Killgore.

Att stämma ner till B, Spela ashård Boogie Woogie samtidigt som man qrowlar rader som "I walked the same streets as satan did when he was young" kan bara vittna om totalt vansinne och geni.

Hårdast hittils!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 223
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

JO!!!!! 😳 de är de ända som räkans, skit samma om låten är bra så länge den är hård 🙂 och har mycke dist 🙂

Det där tänker jag inte ens kommentera... 🙂

villken nyhet 😳

Att du lyssnar på låtar som du inte ens tycker är bra, bara för att dom är hårda?

Link to comment
Dela på andra sajter

JO!!!!! 😳 de är de ända som räkans, skit samma om låten är bra så länge den är hård 🙂 och har mycke dist 😆

Det där tänker jag inte ens kommentera... 🙂

villken nyhet 🙂

Att du lyssnar på låtar som du inte ens tycker är bra, bara för att dom är hårda?

😳 Nej att du inte ens tänker kommentera de

jag gillar mycke b.l.a. hårda låtar, låtar med melodi o.s.v.

Link to comment
Dela på andra sajter

JO!!!!! 🙂 de är de ända som räkans, skit samma om låten är bra så länge den är hård 😆 och har mycke dist 😆

Det där tänker jag inte ens kommentera... 🙂

villken nyhet 🙂

Att du lyssnar på låtar som du inte ens tycker är bra, bara för att dom är hårda?

😳 Nej att du inte ens tänker kommentera de

jag gillar mycke b.l.a. hårda låtar, låtar med melodi o.s.v.

skit samma om låten är bra så länge den är hård 😛 och har mycke dist 😄

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

JO!!!!! 🙂 de är de ända som räkans, skit samma om låten är bra så länge den är hård 😆 och har mycke dist 😛

Det där tänker jag inte ens kommentera... 🙂

villken nyhet 🙂

Att du lyssnar på låtar som du inte ens tycker är bra, bara för att dom är hårda?

😳 Nej att du inte ens tänker kommentera de

jag gillar mycke b.l.a. hårda låtar, låtar med melodi o.s.v.

skit samma om låten är bra så länge den är hård 😄 och har mycke dist 🙁

😳

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt Hammerfall och Roger Pontare! 😛

är Hammerfall så hårt igentligen?

och vad är de som gör att en låt är "hård"?

när jag tänker på ett hårt ljud (t.ex gitarrljud) så tänker jag mig mycke bas för att göra de hårdare och fylligare

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Bodies - Sex Pistols. Deras bästa och hårdaste låt.

Fanns ett band som hette "Bollnäs verkstad" (Engan, Fjärten och Hasse Skoglund) också. Dom spelade vinkelkap på scenen. Det var hårt det 😎

Som sagt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Chirpy Chirpy Cheep Cheep - Middle of the road. Man kan tro att detta är lättviktig pop men det satt som ett spjut i transistorn.

Var det inte de som gjorde "Clap your hands and stoomp your feet" också. Ännu en tungviktare. Hur är det med Chickory Tips "Cigaretts Womern and wine" då? Heavy duty eller? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Chirpy Chirpy Cheep Cheep - Middle of the road.  Man kan tro att detta är lättviktig pop men det satt som ett spjut i transistorn.

Var det inte de som gjorde "Clap your hands and stoomp your feet" också. Ännu en tungviktare. Hur är det med Chickory Tips "Cigaretts Womern and wine" då? Heavy duty eller? 😎

Oja Chickory Tips. Ytterligare en bortglömd storhet. Var det inte den som gick liksom så här:

DaTede-töt-töt-töö, daTede-töt-töt-töö...

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Det hårdaste är helt klart allt det som inte är hårt. Death metal och all sån där skit som Pantera och annat trams går helt bort. Jag ser ingen som hels vits med att sjunga om hat, död och våld. Och sen att allt låter som en enda stor krasch gör ju inte det hela bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chirpy Chirpy Cheep Cheep - Middle of the road.  Man kan tro att detta är lättviktig pop men det satt som ett spjut i transistorn.

Var det inte de som gjorde "Clap your hands and stoomp your feet" också. Ännu en tungviktare. Hur är det med Chickory Tips "Cigaretts Womern and wine" då? Heavy duty eller? 😎

Sorry förresten det var ju Bonnie st clair som gjorde Clap nad stamp. ... men Soley Soley då?

Jodå Chickory tip lanserades som världens första syntband.....

Vill minnas att refrängen gick:

Cigaretts Women and wine

Are the only three vices of mine... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hårdaste är helt klart allt det som inte är hårt. Death metal och all sån där skit som Pantera och annat trams går helt bort. Jag ser ingen som hels vits med att sjunga om hat, död och våld. Och sen att allt låter som en enda stor krasch gör ju inte det hela bättre.

Det finns mycket musik som som är hård utan att man tänker på det. Det kan vara hårdsmält helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Off topic så förefaller forumisterna vara svälta på nya intressanta trådar. Den här vart ett par månader gammal och ändå hugger folk som hungriga hajar.

För lite action här ? :rolleyes:

- Det var en gång en pojke som åt så mycket kakor så att han sprack.

- Det var inte för mycket kakor. Det var för lite pojke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på hur man definerar "hårt"..

MEN

Strapping Young Lad - Detox ligger bra till. Sånt jävla mangel rakt igenom! Bra är det dessutom.

En annan sida av "hårt" tycker jag är det mesta Rammstein gjort. Stenhård, tung, tysk maskin.

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)
War med Meshuggah

instämmer .. jävligt fet låt. om inte tycker ja redneck me lamb of god e jävligt hård. eller kanske vredsbryd me dimmu borgir

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hallin (oregistrerad)
...sen så vill jag bara säga till alla er som flörtar med denna döds metal, doom metal, speedcore, gûthenburg eller vad det nu kan vara ;

😉 SHAME ON YOU! 🙂

... gå genast och köp en skiva med funkadelic eller ottis redding..

Respekt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...