drloop (oregistrerad) Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 (redigerat) Lekte snabbt igÄr med Neptune. Spelade lite körer pÄ keyboard med hjÀlp av Neptune. Grymt snabbt och bra för att testa tex köridéer. Skickar med nÄgra ljudprov. Utan körer: Your browser does not support the HTML5 audio tag Med körer: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag tog leadsÄngen och kopierade den tvÄ ggr. Sedan spelade jag Neptune frÄn min Nanokey och Àndrade lite formanten pÄ en av körerna och pannade ut dom. Saknat Eventide H3000? Harmonizer patch som lÄter sÄ hÀr: Your browser does not support the HTML5 audio tag Provade att höja en helton: Your browser does not support the HTML5 audio tag BÄde sÄng och gura klarade sig bra tycker jag. Redigerat 11 september 2010 av drloop
mickestrang Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 snyggt, lÀt ju riktigt bra...Neptune sÀger du. MÄste prova det sjÀlv tror jag.
MJInc Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 đ Hade lite svĂ„rt att höra detaljerna i din lĂ„t men klart intressant. Ska testa och göra samma pĂ„ refrĂ€ngen i en lĂ„t. //Micke...
mickestrang Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Finns det nÄgon hemsida dÀr man kan lÀsa om Neptune?
JohnRick Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Finns det nÄgon hemsida dÀr man kan lÀsa om Neptune? http://www.propellerheads.se/products/record/index.cfm?fuseaction=get_article&article=new-in-1-5
Elephanttea Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 lÄter hur coolt som helst. finns det nÄgon motsvarighet till/ eller i Ableton Live? riktig cool funktio.
iGnu Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 (redigerat) finns det nĂ„gon motsvarighet till/ eller i Ableton Live? Nix, den Ă€nda pluggvarianten jag hittar Ă€r Antares Harmony Engine Evo.. Har testat den lite snabbt men gillade den inte: För meckig, buggig, svĂ„r, lĂ„ter lite illa ibland.. men samtidigt gĂ„r det att fĂ„ vĂ€ldigt "naturliga" körer ur den dĂ€r Neptune lĂ„ter mer syntig. Harmony Engine ger dessutom en satans latency... Medans Neptune gĂ„r fan att gigga med đ Ănskar dom slĂ€ppte den som AU-plugin đ„° Redigerat 1 september 2010 av iGnu
Elephanttea Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 men Neptune var inte Reason, eller hur...? den ingÄr i Record... det skulle vara jÀttedumt att behöva köpa Record för det, jag vill stanna i Live... kom igen Propellerheadz... slÀpp den som VST!
iGnu Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Ja den ingÄr i Record (och i "combon" om du har bÄda).. Riktigt bra plugg, jag har varit helt sÄld pÄ den sedan jag sÄg demo-videon.. Men det lÀr ju aldrig hÀnda att de slÀpper den löst. Och sen pallar man inte anvÀnda Record heller..
Elephanttea Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 om de Àr smarta sÄ slÀpper de den som Vst- alla kör inte Record, eller vill göra det. jag trivs bra i Live, mÄnga kör Logic eller ProTools, och de flesta i Sverige kör nog Cubase. sÄ det vore smart av de att slÀppa det... eller sÄ kommer det nÄgon liknanden funktion till Live sÄ smÄningom, hoppas vi pÄ.
iGnu Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Det hade varit kul men som sagt sÄ tror jag ALDRIG att de kommer slÀppa nÄgon enhet löst. Jag hade lÀtt kunnat betala runt 2500kr styck för Neptune och vissa andra av deras grejer..
mats77 Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 (redigerat) drloop, lĂ„ter ju riktigt schysst det dĂ€r! Har ocksĂ„ fastnat riktigt rejĂ€lt för Neptune:en. Jag som egentligen inte kan ta en ton (spelar endast instrument), kan nu faktiskt spela in nĂ„gra enkla/korta sĂ„ngmelodier och fĂ„ det att lĂ„ta rent. Riktigt coolt. Och sĂ„ gillar jag samplern. SĂ„ enkelt och snabbt bygga upp litet bibliotek av snygga samplingar. Och Kong förstĂ„s. Mums... đ /Mats Redigerat 1 september 2010 av mats77
Elephanttea Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Fà SE: vad talar för Live...? -perfekt för live situationer. -otroligt lÀtt anvÀnt -launchpaden! och Reason? vad har Reason som ingen annan har? -Neptune! dessutom gillar jag inte att Reason Àr vertikalt byggd... allting blir sÄ litet, skÀrmar Àr ju wide... men snyggt och coolt Àr den. Och Neptune!
Vallin Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Allt som Elephanttea skriver vill jag vĂ€nda pĂ„. Reason Ă€r enkelt och Live funkar inte alls bra för mig. Men jag gissar att det Ă€r jag som Ă€r lite "vertikalt byggd" i övervĂ„ningen âșïž
Elephanttea Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 jag gillar Reason! och den Àr enkel och rolig att jobba med. den Àr vertikal, i en vÀrld av widescreen... till och med recensenten i Studio tidningen tycker det... förutom den sÄ Àr det underbar, verkligen. jag jobbar med Live, pÄ grund av Session View, som jag inte sett nÄn annanstans... men den nya Reason verkar hur coolt och snygg som helst, och med Neptune funderar jag pÄ att köpa den. Man kan rewira, ju ;-)
iGnu Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Kan inte annat Àn hÄlla med Elephanttea.. Reason Àr fantastiskt men efter att ha gett Ableton en chans Àr jag fast (och dÄ har jag kört Reason som primÀrt prodd-program sedan version 1).. Reasons upplÀgg funkade skitbra pÄ första generationens iMac som man hade dÄ men idag pÄ en 24 " skÀrm? njaa... Och Record Àr bara rörig kÀnner jag. Men fan va de har smarta och lÀckra ideer!
Vallin Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Ska vÀl varna Elephanttea att Neptune -bara- ingÄr i Record och inte i Reason. Att sen Reasons moduler finns tillgÀngliga i Record Àr en helt annan historia. Bara sÄ att du inte kommer hem med Reason 5 och undrar vart f-n Neptune tagit vÀgen
Elephanttea Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 jag vet, jag skrev ju det lÀngre upp... "men Neptune var inte Reason, eller hur...? den ingÄr i Record... det skulle vara jÀttedumt att behöva köpa Record för det, jag vill stanna i Live... kom igen Propellerheadz... slÀpp den som VST! "
Vallin Postat 2 september 2010 Postat 2 september 2010 Aha, sorry Elephanttea. Jag sÄg bara detta: "... och Reason? vad har Reason som ingen annan har? -Neptune! ..."
drloop (oregistrerad) Postat 10 september 2010 Postat 10 september 2010 Ok, slÀnger in min "harmonizer" patch ocksÄ. Ruggigt anvÀndbar den dÀr Neptune. Your browser does not support the HTML5 audio tag
saverman Postat 10 september 2010 Postat 10 september 2010 Ok, slĂ€nger in min "harmonizer" patch ocksĂ„. Ruggigt anvĂ€ndbar den dĂ€r Neptune. Your browser does not support the HTML5 audio tag Gillar skarpt stuket pĂ„ lĂ„tarna! đ
drloop (oregistrerad) Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 UrsÀkta spammet... men hur cool Àr inte detta dÄ. TvÄ semitoner upp pÄ gura och pÄ sÄng! Hoho! Your browser does not support the HTML5 audio tag
DivineCo Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 LÄter finfint men om man Àr ute efter alternativ sÄ har man ju TC Electronics grejer ocksÄ. Visserligen hÄrdvara men det vore nog bra om det kom nÄgot liknande pÄ mjukvarufronten ocksÄ. Propellerheads kanske var först med att fÄ det bra. Jag rÀknar inte Antares och Vocaloid etc etc. Tror att det bara Àr en tidsfrÄga innan vi fÄr se mer sÄdant pÄ pluggfronten.
Elephanttea Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 det hoppas jag verkligen, jag vill ha det hÀr till Live ;-)
drloop (oregistrerad) Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 BÄde Melodyne och Autotune Àr bra pluggar. SÄ visst kan du fÄ nÄt till Live. Alternativet Àr ju att köra Record rewired till Live.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.