Jump to content
Annons

Hjälp med studiodesign!


Thome

Recommended Posts

Tjena!

Är så grymt sugen på att bygga om i studion då jag inte gillar utformingen och planlösningen i nuläget. som det är nu kommer man rakt in i inspelningsrumm/lounge när man går in i lokalen, vilken irriterar mig något enormt då det har orsakat missljud i vissa inspelningar eftersom folk ibland stampar rakt in. dessutom är det fönster längs hela ena väggen där det vid vissa (dock få) tillfällen läcker in ljud från hamnen. dock är fönsterna underbara eftersom jag har utsikt över hela öresund och damnark, väldigt inspirerande.

Min tanke är att bygga en separat lounge-del, ett kontrollrum och ett inspelningsrum med ett vokalbås.

Alternativt ha 2 inspelningsrum som är lite mindre.

Jag har suttit och tänkt på massor av lösningar men blir aldrig klok på det hela, dessa jävla fönster ställer till det något enormt för mig!

Hela lokalen är på sammanlagt ca 96 kvadratmeter och har "akustiktak" överallt. jag har stora skjutdörrar i glas mellan kontrollrum/inspelningsrum i nuläget, hade varit kul att använda dessa igen eftersom det blir så smidig kommunikation mellan rummen.

Jag bifogar en sketchup-fil över lokalen, hade varit så grymt tacksam om någon kunde komma med feta ideer till hur jag kan utforma studion!

//

http://www.speedyshare.com/files/23430608/Lokalen.skp

Redigerat av Thome
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...