Jump to content
Annons

gittar tips


engammalsko

Recommended Posts

Tja, vill köpa en ny gitarr för att spela metal med. Ungefär för 7 tusen kronor. Och söker då lite tips på gitarrer. Typ vilka micar jag ska ha och vilken tillverkare. Funderade på en esp ltd 400 Men det var vissa som sa att esp/ltd sög. Så kanske ska köpa schecter, jacksson eller ibanez? Ja Men Kom med tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ESP/LTD suger?

Det är bara smaksak!

Men satsa på en gitarr med EMG 81/65 (heter dom så?) eller Seymour Duncan Blackouts!

Om du vill ha aktiva vill säga!

Annars har jag hört gott om Deathbuckern, som passivt alternativ då!

Schecter eller Ibanez skulle jag kört på, men det har mest med att jag tycker Jackson har så jävla fult logo....

Vilken typ av metal spelar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade esp/ltd och gillade dem faktiskt. Men vill ju inte göra ett ovärt köp. Kommer spela mest death. Och lite thrash. Just nu är jag inte så jävla bra. Så spelar mycket Entombed och Dismember. Men gillar alla sorters death metal i princip. Både modern och gammal 😑 ltdn jag kollade på hade emg81 micar. Och jag känner mig säkrast på emg för det är dem jag hört mest bra om. Men faktiskt så är jag inte så bra på gitarr och kan inte så mycket om gitarrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är värt att titta upp Blackouts jallefall 😑

Men rekommendationen är att du traskar till närmsta musikbutik!

Och testar lite, ta en gitarr som låter bra (enligt dig) och känns skön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...