Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2010 del 3


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Skulle vara mycket roligare om Engelska var världsspråket, så alltså man talade det i alla länder som standard.

För då hade man kunnat använda sköna uttryck som Dude, mate, awsome, man, fuck you your fucking mothafucker. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara mycket roligare om Engelska var världsspråket, så alltså man talade det i alla länder som standard.

För då hade man kunnat använda sköna uttryck som Dude, mate, awsome, man, fuck you your fucking mothafucker. 😛

Om svenska var lika stort som engelska skulle amerikanarna tycka att grabb, kille, grymt, fitta, jävla helvetes horpung osv var hur coolt som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Imon ska jag göra några fler ärenden.

Jag skriver inte på min dator nu.

Beroende på var man lägger betoningen i den meningen kan man tolka den olika.

"Jag skriver inte på min dator nu." – Någon annan skriver på din dator alltså.

"Jag skriver inte på min dator nu." – Du skriver inte, utan du har ett såntdär program som gör ord av det du säger.

"Jag skriver inte på min dator nu." – Du skriver på någon annans.

"Jag skriver inte på min dator nu." – Du skriver på någonting annat, som en iPhone till exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beroende på var man lägger betoningen i den meningen kan man tolka den olika.

"Jag skriver inte på min dator nu." – Någon annan skriver på din dator alltså.

"Jag skriver inte på min dator nu." – Du skriver inte, utan du har ett såntdär program som gör ord av det du säger.

"Jag skriver inte på min dator nu." – Du skriver på någon annans.

"Jag skriver inte på min dator nu." – Du skriver på någonting annat, som en iPhone till exempel.

😛😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns ju även:

"Jag skriver inte på min dator nu." – Du gör någonting annat.

"Jag skriver inte på min dator nu." – Du skrev förut.

"Jag skriver inte min dator nu." – Han signerar inte pappret på leveransen av sin nya dator än.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag skriver inte på min dator nu" är en

dj**la dum mening att skriva m.a.o.

Kommer att tänka på polskan som vann Nobelpris en gång i tiden.

Hela hennes böcker är tydligen mångtydiga.

Ska läsa henne. Vad hon nu hette...

p.s. Jag menade "Jag skriver inte på MIN dator nu. d.s.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Imon ska jag hem till bostaden, till Banken och fix nytt bankkort, till Af och skriva in mig om det går, till Apoteket och se på medicin, till affären och hämta ut en pipa jag beställt. Ringa eller maila om ny tid till optikern också...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har kontaktlinsavtal som innebär förmånen att jag "bara" betalar totalt 3800 SEK per år för linser och två kontroller.

Tänker nog byta till årsskiftet och betala Lensway plus en sketsnygg optiker i väst för en kontroll per år totalt 2800 SEK.

Spara en tusing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...