Jump to content
Annons

Sejarmattor


Maximiliam

Recommended Posts

Är det något som jag verkligen inte har koll på så är det sejarmattor. Har inte den blekaste aning om vad som är bra, och hur de olika typerna låter.

Jag har däremot fått tips om att byta sejarmatta på min Chad Smith-virvel. Men till vad? Som sagt, ingen aning.

Någon som har god kunskap inom sejarmattsområdet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Först och främst, sejarmattor är färskvara, precis som trumskinn och strängar till gitarr och bas.

På din Chad-virvel, som för övrigt är en mycket bra virvel, byt båda skinnen, och sejarmattan.

Du kommer bli knäckt över skillnaden!

Vilken sejarmatta ska du ha?

Finns ju massor, men Pearls egna standardmattor är alldeles utmärkta.

Vill du ha ännu mer, och kunna styra sejarresponsen ger du dig in i Puresound's sortiment!

Grymma mattor, men kostar lite mer.

Men framför allt, glöm inte att byta skinnen när du byter matta, du får en helt ny virvel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Bytt skinn har jag redan planerat, skinnen ligger på sovrumsgolvet : - )

Puresound var inte så farligt dyrt, men jag har tyvärr fortfarande noll koll på vad för slags man ska ha, haha.

Musiken som spelas är rock (lyssna här), så det är väl dit karaktären ska passa in. (det där är en "gammal" demo för övrigt)

Men vad blir skillnaden på olika många "trådar", och tillexempel mellan det "vanliga" och dem med ett stort mellanrum emellan?

/Max

Redigerat av Maximiliam
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hade du redan köpt skinn. Men tänk även på att olika skinn låter olika och gör en betydande ingrediens. Även skinn från samma tillverkare. Så att testa många olika skinn för att hitta sitt sound är en bra investering.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat en del olika skinn, den här gången blir det ganska standard med Remo CS coated black dot bottom med Ambassador som resonansskinn. Haft ett par bekanta som fått mycket fint ljud ur de skinnen kombinerat med just Chad Smith-virveln.

Hade en annan som nämnde Ludwigs standardsejarmatta, men jag venne. Puresound låter roligare, haha.

Tack för alla svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...