Jump to content
Annons

EWQL Composers Collection - Missade rean! :(


Fierze

Recommended Posts

Har under april förberett mig för att köpa East West Complete Composers Collection från Thomann för kanonpriset €799! Tyvärr framgick det inte på deras sida att detta erbjudande var tidsbegränsat (och när det skulle upphöra), och nu i veckan när jag kollade igen så var priset uppe på €1111. Jäkligt surt att missa ett sånt erbjudande med en hårsmån måste jag säga.

Har nu även kollat på dv247 och där är priset £799 (motsvarar €911), vilket blir cirka 1200:- mer än på thomann med dagens valutakurser. Har då dock inte räknat på skillnader i frakt osv.

Tänkte kolla med er på forumet ifall ni vet i vilken butik/webshop ett nytt EWQL Complete Composers Collection är allra billigast, inklusive fraktkostnad till Sverige? Det finns ju fler butiker än de jag nämnt ovan, men har lite dålig koll på dessa.

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ta en titt på EastWest hemsida, har för mig att de har en massa prisvärda bundles där som man kan konfigurera innehållet i själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tror du missade en nolla förresten. 😄

Hoppas du hittar ett hyggligt pris.

Och jag tror du missade ett ord eller två 😄 Jag jämförde skillnaden i svenska kronor mellan 799 pund och 799 euro.

Ta en titt på EastWest hemsida, har för mig att de har en massa prisvärda bundles där som man kan konfigurera innehållet i själv.

Tack för tipset, antar att du menade soundsonline.com? Verkar dock inte som att det finns något lika prisvärt där, de tar $1495 för hela paketet, motsvarande €1133.

Det går att konfigurera vilka instrument som ingår men oavsett hur man väljer så verkar det bli dyrare än hela Composers Collection som säljs på dv247.com.

Fler bud mottages tacksamt.

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Har sj de paketet å är verkligen helnöjd finns så jävla mycket att välja mellan! Och de flesta ljuden är riktigt realistiska om man får till dem någorlunda!

Får mail från EW om erbjudanden varje vecka i stort sett så vänta lite till så blir det säkert rea på paketet igen!

Edit: Har för mig att dem kommer med en ny version av PLAY inom kort! Vet inte om det är värt att vänta 😄 Men prisat lär väl ligga på en 14-15000 för paketet!

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Har sj de paketet å är verkligen helnöjd finns så jävla mycket att välja mellan! Och de flesta ljuden är riktigt realistiska om man får till dem någorlunda!

Får mail från EW om erbjudanden varje vecka i stort sett så vänta lite till så blir det säkert rea på paketet igen!

Edit: Har för mig att dem kommer med en ny version av PLAY inom kort! Vet inte om det är värt att vänta 🙂 Men prisat lär väl ligga på en 14-15000 för paketet!

Tja, är inte så särskilt peppad på att plötsligt lägga en dryg tusing mer för CCC jämfört med thomanns €799, men jag är jäkligt trött på att vänta också. Har väntat en månad nu på att samla ihop köpeskillingen och det känns egentligen som man väntat i hela sin musikaliska karriär på att äga ett sånt här fett helhetspaket.

Hur är det nu, är det dyrare frakt från dv247.com än från Thomann.de?

Jag förutsätter, pga bristen på fler nämnda alternativ (utom ev soundsonline), som att det inte finns någon annan affär i Europa som har lägre priser än dessa butiker ?

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

HÖH! Nu står det att priset sänkts igen, från €1111 till €818!! Bara några spänn mer än det tidigare kampanjpriset på €799.

http://www.thomann.de/se/east_west_complet..._collection.htm

Tjoho, ingen tid att förlora! Hinner iofs inte idag men i morgon är det jag som beställer paketet innan de får för sig att höja priset igen.

Passar på att slänga med en iLok och ett FastTrack Ultra när jag ändå har spenderbyxorna på. 🙂

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det var det! Största inköpet på länge, nu är det bara att hoppas på snabb och krångelfri leverans 😛

post-1276-1273337479_thumb.png

Med det här priset för Complete Composers Collection (7877 kr totalt) kostar varje bibliotek som ingår i paketet i snitt bara 1125 kronor!

Detta känns som ett riktigt kanonpris då de annars i snitt ligger över 3000 kr per bibliotek om man köper dem var för sig.

(Totalt 21501 kr skulle det gå loss på att köpa alla 7 biblioteken separat hos Thomann.de!)

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det! Största inköpet på länge, nu är det bara att hoppas på snabb och krångelfri leverans 😛

post-1276-1273337479_thumb.png

Med det här priset för Complete Composers Collection (7877 kr totalt) kostar varje bibliotek som ingår i paketet i snitt bara 1125 kronor!

Detta känns som ett riktigt kanonpris då de annars i snitt ligger över 3000 kr per bibliotek om man köper dem var för sig.

(Totalt 21501 kr skulle det gå loss på att köpa alla 7 biblioteken separat hos Thomann.de!)

Grattis!!

Du kommer verkligen ha kul med paketet! Dem bidrar med en massa inspiration också 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ljudkortet, FastTrack Ultra, var för övrigt också grymt bra prissatt på Thomann. 2400 kr jämfört med de 4000 som brukar vara standard i Sverige (40% skillnad!).

Grattis!!

Du kommer verkligen ha kul med paketet! Dem bidrar med en massa inspiration också 😆

Det hoppas jag på, ska försöka undvika prestationsångest på grund av dessa kraftigt ökade möjligheter att realisera mina musikaliska idéer!

Håller även på att läsa en bok om orkestrering nu vilket nog är väldigt nyttigt för att få bättre koll på instrumentation och arrangering etc.

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

HAHA..! Argh, nu har Thomann sänkt priset ytterligare 1400 spänn på en vecka, till €666! Det verkar ju helt omöjligt att förutspå vilka prisfluktuationer som East West driver igenom i de här produkterna!

Köper man billigt så sänker de mer efteråt och väntar man med köp så höjer de plötsligt svinmycket. 😄 Man kan liksom inte vinna för de vägrar ju säga till om förändringarna på förhand också. Men jag är ändå nöjd med mitt inköpspris och glad att jag inte köpte CCC för €1111 för två veckor sedan hehe, snacka om att man skulle känt sig blåst.

Det lär vara nysläppta Hollywood Strings som orsakat panikrea i allt annat den här gången. Jag trodde det var därför Thomann sänkte CCC från €1111 till €818, men det fanns visst ännu mer krut i bössan.

Nåja, är det nån som funderar på att köpa CCC så gör det nu eller aldrig. Dessutom har ju euron tappat rejält mot kronan på sistone ⚠️

Redigerat av Fierze
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Nu har de sänkt priset till 547€.. 😄

Hmm, det står €666 när jag kollar nu i alla fall, men inget är väl omöjligt verkar det som.

Helt sjukt som sagt, hur mycket de drar priset upp och ner var och varannan dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...