Jump to content
Annons

Hur kan min mick bara dö?


ChrilleO

Recommended Posts

Vill ha en förklaring till varför den är stendöd, vad händer när en mick väljer att dö bara sådär?

Vill tillägga att den inte använts på några veckor från att jag testade den. den var död när jag prova idag

Redigerat av ChrilleO
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vad är det för mick? troligtvis äre bara en liten sladd eller en lödning som pajat, öppna upp den (beroende på mick?) i den mån du kan och kolla. till skillnad vad från vad många tror håller inte lödningar i evigheter:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Kondensatormick?

Jag har hört att de kan pajja om man drar ur/sätter i sladden när fantommatningen är påslagen.

Har dock inte råkat ut för det själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

kondensatormick av det typsika namnet Studio Projects B1. Helt död. jag har öppnat men jag kan inte se några fel, men jag vet ju inte redigt vart jag ska kolla heller =) det går säkert att fixa så snälla hjälp mig laga min budgetmick!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kom du fram till att miken är det som är dött? Kan det vara preamp som lagt av, fantommatning som är avslagen, ljudkort som är felaktigt inställt osv - har du kopplat in en annan kondensatormik som fungerar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kom du fram till att miken är det som är dött? Kan det vara preamp som lagt av, fantommatning som är avslagen, ljudkort som är felaktigt inställt osv - har du kopplat in en annan kondensatormik som fungerar?

det var faktiskt fantommatning som var avslagen, det var så längesedan jag behövde slå på den att jag helt och hållet hade glömt att den fanns. Pinsamt läge må jag säga, med tanke på att jag faktiskt skruva isär micken för att se om något va av. Som tur väl var så funkar den felfritt än, men att jag faktiskt var ett musklick ifrån att beställa en ny skrämmer mig... Nu få nu gärna peka och skratta åt mig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

det var faktiskt fantommatning som var avslagen, det var så längesedan jag behövde slå på den att jag helt och hållet hade glömt att den fanns. Pinsamt läge må jag säga, med tanke på att jag faktiskt skruva isär micken för att se om något va av. Som tur väl var så funkar den felfritt än, men att jag faktiskt var ett musklick ifrån att beställa en ny skrämmer mig... Nu få nu gärna peka och skratta åt mig 😛

Skönt att det löste sig på billigaste sätt 😛 Å nu fick du ju också en lektion i problem- å felsökning.

Rent generellt, när man felsöker i prylarna, tänk glödlampa, man ringer inte Vattenfall och frågar om det är strömavbrott, före man testat lampa, kontakter, säkringar osv... Utgå alltid från yttersta komponenten, och jobba in mot mitten ( med risk att låta som fotbollskommentator-tysken).

Link to comment
Dela på andra sajter

okej, då pekar jag glatt och skrattar åt dig!
troligtvis äre bara en liten sladd eller en lödning som pajat, öppna upp den (beroende på mick?)

Shit, vem fick han att öppna micken det första han gör, hehehe! 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det löste sig på billigaste sätt 🙂 Å nu fick du ju också en lektion i problem- å felsökning.

Rent generellt, när man felsöker i prylarna, tänk glödlampa, man ringer inte Vattenfall och frågar om det är strömavbrott, före man testat lampa, kontakter, säkringar osv... Utgå alltid från yttersta komponenten, och jobba in mot mitten ( med risk att låta som fotbollskommentator-tysken).

nåja, jag var kraftigt berusad när problemet uppstod, så jag hade inga tvivel om att den va sönder 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...