Jump to content
Annons

Recommended Posts

Använder Steinberg CI2 USB-interface tillsammans med en laptop med en

Intel i3-processor (2,13GHz, 4GB RAM). Audio-ljudet sprakar, och jag kan inte

använda lägre än 512 samples, vilket ju ger alltför hög latency. Är det omöjligt

att få lägre latency med en processor på 2,13GHz?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det går att köra 32 samples latency med en P4 på 1,3 GHz men det förutsätter att det inte är några problem med datorn och att ljudkortet fixar det. Det finns många trådar i forumet med tips på hur man löser datastrul.

Så det skulle kunna gå med ett annat ljudkort? Datorn är helt ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder Steinberg CI2 USB-interface tillsammans med en laptop med en

Intel i3-processor (2,13GHz, 4GB RAM). Audio-ljudet sprakar, och jag kan inte

använda lägre än 512 samples, vilket ju ger alltför hög latency. Är det omöjligt

att få lägre latency med en processor på 2,13GHz?

Mvh

Nej, det verkar märkligt. Jag skulle gissa på att du angivit fel drivrutin i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har själv Steinberg CI2 och kör mot en Sony Vaio 2.1 GHz, Intel Core 2 Duo. Kör en tung Kontakt 4 VST Steinway flygel med buffersize 256 utan problem. Helt knaster fritt. Har sällsynta knaster med buffersize 192.

Har satt upp datorn för maximal prestanda. Ser alltid till att inaktivera WLAN och logga ut andra användare på datorn. Detta ger dock ingen jätteskillnad. Ser också till att inte köra på batteri då datorn ägnar kraft då och då till att spara ström.

Jag kan alltså få detta att funka med 2.1 GHz och då borde du också kunna få det att funka.

//Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...