Jump to content
Annons

Problem med Logic 8 express på en g4 powerpc [LÖST]


ThomasJ

Recommended Posts

Tjena.

var ett tag sedan jag var här nu men har lite problem med att få logic att fungera på en powerpc g4.

Installationen går bra och enligt apple själva skall datorn klara det.

Det som händer är att när programmet skall starta så kommer det till "initializing core audio" sedan pajar det och avslutas.

Någon som har någon idé om vad som kan vara felet?

provat att avinstallera det och installerat det igen!

men inget hjälper?!

Vad skall jag göra?

Redigerat av ThomasJ
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Haru uppdaterat så du har senaste mac os x och senaste logic? jag fick massa strul med min installation innan jag gjorde allt det.

Tror det ligger leopard på burken i fråga.

Har inte kört några uppdateringar alls.

Skall prova under dagen och håller tummarna för att det skall funka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört alla uppdateringar nu men samma problem ändå.

Kanske prova med att avinstallera Logic en gång till nu efter uppdateringen, men det känns som att det inte heller kommer funka.

Någon som har en aning om vad jag kan göra för att få det att fungera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag råkade ut för samma problem när jag skaffade min Macbook pro, och körde flyttassistenten från min gamla macmini. På minin hade jag Logic express8 samt logic pro7 installerat. Logic pro7:an är en helt annan licens som jag har i studiodatorn (powermacG5). Jag köpte samtidigt uppgraderingen från express8 till studio9.

Problemet var att flyttassistenten flyttade över mina båda licenser, så den trodde att jag uppgraderade min pro7 istället.

Försökte tömma alla components och sådant, men det slutade med att jag blev tvungen att formatera om datorn och börja om från början (utan flyttassistenten).

Inte så roligt att formatera kanske, men kanske datorn blir lite piggare också.

Datorn betedde sig precis så som du beskriver problemet.

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

nä det är ju faktiskt en nackdel me logic och mac och avinstallation, jag omformatera min gamla G5:a och la först på logic 7, sen logic 8 (vet inte riktigt varför men varför inte) och sen logic 9, vilket slutade med att inget logic fungera, tog bort samtliga och ville börja från början men installeraren vägrar instalera så de var bara ominstalera hela datorn, omformatera hårddisken och sen installera logic 7 och sen 9 på det. Det går att ha 7 och 9 samtidigt, inte 7 och 8 tyvärr dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...