Jump to content
Annons

Fråga om XP installation


Bernt

Recommended Posts

Den här frågan handlar inte direkt om musikdatorer, men jag frågar ändå eftersom jag misstänker att det finns personer på sajten som kan de här sakerna.

Alltså: jag har problem med en gammal dator med XP Home som hamnat in i någotslags start-up loop, det vill säga den vägrar öppa operativsystemet, utan kretsar bara tillbaka till början. Safe mode går inte heller att öppna. Jag har hittills försökt med att koppla i från alla USB inkopplingar och också kopplat i från alla dvd- och minneskortstationer - gör ingen skillnad. Det enda jag kan komma på är nu att försöka mig på en clean installation av XP.

Problemet är nu att det rör sig om en Fujitsu-Siemens med preinstallerat OS, möjligen har det aldrig ens funnits en installations disk för XP. Men jag råkar ha en riktig XP Home SP 2 (inte restore-typen) installationsdisk som följde med en annan dator. Kan jag använda denna, och skriva in koden som står på datorn det är fel på som product key? Tyvärr vet jag inte längre vilken version av XP Home som följde med datorn, det kan ha varit antingen SP1 eller SP2 (men nu är det förstås uppdaterat till SP 3).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...