Jump to content
Annons

Söker en bra sångplugg!


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons
Jag ska lägga sång på en låt! Men jag är inte helt hundra på om det låter bra. Polarna säger att jag sjunger värre än Håkan Hellström. Så därför undrar jag om det finns en bra plugg som tar bort det?

Vill låta så här

Går det att fixa eller? Eller är det som hörsägen.. skit in skit ut?

Nej det går inte.

Kan du inte sjunga så finns det ingen plug i världen som kan få dig att låta sådär.

Du kan använda pitchkorrigeringsprogram för tonsäkerheten, men du kommer låta som crazy frog, och det går inte att lägga in "själen" som finns i den sången med något program alls.

Så det är struntprat om någon säger att det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte kan sjunga själv, så finns ju Vocaloid: http://www.zero-g.co.uk/index.cfm?articleid=802

Inte gratis, men dåligt... 😠😄

I övrigt stämmer det, det där med skit in - skit ut. Låter det för j-t, så finns det ingen hjälp att få genom pluggar, utan då är det träning som gäller tills det är tillräckligt bra. Om det är småfel här och där, så är det enkelt att justera utan att det märks alls med Melodyne - men det är ju inte heller gratis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Multibandskompressor kanske kan göra lite nytta för att motverka de klangförändringar som man oftast hör från oerfarna sångare. Sen kan man filtrera rätt bra så att det fula blir mindre uppenbart - bort med lågt mellanregister helt enkelt!

Men skit in skit ut gäller i det stora hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska lägga sång på en låt! Men jag är inte helt hundra på om det låter bra. Polarna säger att jag sjunger värre än Håkan Hellström. Så därför undrar jag om det finns en bra plugg som tar bort det?

Vill låta så här

Går det att fixa eller? Eller är det som hörsägen.. skit in skit ut?

Hur låter du då? Du kanske sjunger bättre än du tror.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...