Jump to content
Annons

CD-R med printable översida och silver undersida


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Jag ska göra promos och ge bort/sälja i samband med gig och tänkte därför trycka upp fodral och sedan bränna skivor själv.

Jag har en ruggigt bra printer som kan skriva ut direkt på printable-skivor och med lite lackspray ser det riktigt bra ut...

Men så fort man vänder på skivan ser man att det är en cd-r :/

Någon som har tips eller känner till cd-r-skivor med en blank/vit printable-yta ovanpå och med en undersida som är säg silverfärgad eller liknande så man inte ser lika tydligt att det är en hembränd skiva?

Ett ungefärligt exempel på det jag söker är följande: http://www.dvdmarknaden.com/SE/Catalog/CD/...table/1851.html

Tnx guys 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!,

Jag har köpt från Media ProStore - både cdr från Sony som är otäckt lika audio-cd, rättare sagt, det är ingen skillnad alls och Canon-kompatibelt bläck till en bråkdel av originalbläckets pris med lika fint resultat och PP-case till cd som var riktigt praktiska.

För några år sedan kollade jag med olika cd-presserier och då kunde jag faktiskt från ett ställe - tror de hette Digitalfabriken då - köpa Taiko Yuden cdr-skivor som de använde i presseriet för att göra riktiga audio-cd av. De rekommenderade även dessa Sony cdr vet jag, för sådana ändamål. Och Media Pro Store kör väl bägge dessa märken och fler därtill. Har inte besökt deras webbsida på ett litet tag, men snart blir det väl en beställning igen.

Jag har ju bränt en del såna där Sony cdr-skivor nu och kan meddela att det aldrig krånglat. Hög stabilitet alltså och ytan är matt, så trycket blir inte glansigt, men fäster bra. Om man vill kan man emellertid spraya med Media ProStores speciella spraypump som jag också beställde. Blir bra!

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det finns billigare än 5kr ink moms och få dem på riktigt. www.pregal.com, www.musichelp.se, båda har bränningar på 100 ex billigt med fodral.

Topp... det blir till att slå till på dessa Sony-plattor då samt beställa fodral från Tyskland... Då hamnar varje platta på under 5:- ink moms =)
Link to comment
Dela på andra sajter

Musichelp tar 4625 SEK plus frakt och då måste man själv bistå med tryckfärdiga filer, annars kostar det mycket mer.

Och dessa 100 cds är BRÄNDA! Det är inga audio-cds alltså.

Bränner man hemma själv efter att ha handlat på media pro store, så blir det som sas 5 kr styck, plus frakt.

Och papper o bläck såklart.

Rimligt att räkna med 2000 SEK totalt.

Exempel 100 brända cd i case.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev så att jag beställde 300 tomma skivor plus lackspray från MediaProStore för 1350:- ink frakt och sedan 1000 tryckta 4-färgs-fodral från Tyskland för 1700:- ink frakt.

För dessa 300 skivor blir alltså priset 10:- st men då har jag å andra sidan 700 fodral kvar om jag vill göra fler skivor.

Visst, jag skulle kunna beställa bara 300 fodral, men då var priset 1450:- ink frakt så då kan jag lika gärna beställa 1000 för 250:- extra och ha ett lager om efterfrågan är stor.

Men jag säljer plattan för 40-50:- så jag går ju 30-40:- per skiva och behöver bara sälja 61 skivor för att gå runt, resten blir plus =)

http://www.djaladdin.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...