Dorffy Postat 25 januari 2010 Dela Postat 25 januari 2010 (redigerat) Har ett par gitarrsamplingar (med ackord) som en kompis har spelat in åt mig, dock har jag insett när jag börjar snickra på låten att tonarten är något låg. Finns det nåt bra sätt att höja upp dom ett par halvtoner och endå hålla samma kvalité och tempo (100bpm) ? Använder Fl studio så redigeringen lär väl vara lämpad att göra i edison. Redigerat 25 januari 2010 av Dorffy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 Svårt att höja ackord ett par halvtoner , enstaka toner är enklare. Melodyna DNA kan dock vara ett alternativ att göra det med. Men bästa är att be kompisen spela in på nytt i rätt tonart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 Svårt att höja ackord ett par halvtoner , enstaka toner är enklare. ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dorffy Postat 26 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2010 Men bästa är att be kompisen spela in på nytt i rätt tonart. Det var just det som jag hade tänkt att försöka slippa 😛 Men jag ska checka in melodyne, tackar för tipset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MattiasA Postat 26 januari 2010 Dela Postat 26 januari 2010 Dra in loopen i melodyne och markera alla toner. dra sedan upp dom till det läge du vill ha. Borde väl finnas någon innbyggd pitch funktion i Fl Studio!? Att höja en eller 2 halvtoner brukar fungera ganska bra på gitarr. drar man för mycket kan det låta konstigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ihzon Postat 27 januari 2010 Dela Postat 27 januari 2010 Adam jag kan lira in lite. Lyssnade på låten 🙂 Kan göra det lite mer funkigare! /Alex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dorffy Postat 28 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2010 okej, visst du kan prova fast jag är rätt nöjd med samplingarna som de är nu. Melodyne gjorde susen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.