Jump to content
Annons

Laptopen skakar och hackar vid hög volym


Pontus R

Recommended Posts

Jag satt förra veckan och skulle re-ampa en gitarrinspelning. Körde ut en rörstärkare i två 4x12"or och krämade på så mycket det bara gick. Högt blev det.

Problemet blev dock att Cubase hängde sig och tystnade för nån sekund med jämna mellanrum när jag väl körde ut och in signalen genom stärkaren. Tilläggas bör att allt var i samma lokal. Störigt som fan, och jag kunde inte hitta felet tills min bandmedlem föreslog att det var ljudnivån som spökade.

Så vi tog laptopen, ställde den på en stol bakom en gitarrlåda (som var tyst), ställde stolen på en filt och la en filt över datorn. Och mycket riktigt, det funkade.

Lite störigt men det gick att lösa. Någon som har haft liknande bekymmer? Det känns ju som att detta knappast kan vara sunt för datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter en smula osannolikt… Det enda jag kan komma på skulle vara att du av misstag läser ett projekt från en CD/DVD-skiva istället för HD och att denna blir svårläst om det skakar. Det ska nog till en hel del för att en HD blir sur men det är klart, är det tillräckligt starka volymer och ”skallrigt” underlag så kan även detta vara en anledning.

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...