Jump to content
Annons

Kan jag få lite tipps


Zauron_87

Recommended Posts

Tja kan jag få lite tipps hur man ska göra typ när jag har spelat in en sång så när man lyssnar på det så låter det liksom, jag vet inte hur man ska förklara men det låter om rummet så mycket annat en bara rösten kan det bero på att jag sitter i ett vanligt rum och inte i ett tyst ljud isolerat rum . kan man göra något åt det ellr? gärna tipps

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Jag tycker att det låter som om du får med rumsklang och reflektioner från väggar och golv.

Första hjälpen:

Se till att det är tyst i rummet. Häng upp täcken och kuddar, släpa in en madrass, ha matta på golvet.

Många gör s k sångbås som de står och sjunger i. Det viktiga är att du dämpar reflexer så mycket så att rummet känns stumt.

Själv engagerar jag våra duntäcken.

Testa och återkom...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja kan jag få lite tipps hur man ska göra typ när jag har spelat in en sång så när man lyssnar på det så låter det liksom, jag vet inte hur man ska förklara men det låter om rummet så mycket annat en bara rösten kan det bero på att jag sitter i ett vanligt rum och inte i ett tyst ljud isolerat rum . kan man göra något åt det ellr? gärna tipps

Har du möjligheten så ta din bäddmadrass och

ställ den mot en vägg med hjälp av en stol eller liknande.

Sångmicken framför madrassen ca: 40- 50 cm ifrån...

Det hjälper dig att få bort ekot i rummet..

Ställ tavlor mm runt omkring dig..

# Du kan ta en filt och hänga mellan en dörr o någonting högt

brevid så bygger du in dig i ett mysigt liten sång bås#

/danson

Link to comment
Dela på andra sajter

Brazil Jack (oregistrerad)

Jag vet inte om det fungerar ännu men här kommer min plan för ett sångbås.

Tittade in i min garderob igår och insåg att den är ganska rymlig. (Det är en sån där vit stor sak med dörr som man köper att par tre stycken av och ställer mot en vägg. Typisk IKEAgrej. ) Nå, detta är allstå den mellersta av tre och ihopskruvard med dessa och även skruvad i väggen. Väggarna är alltså av 4-5cm spånplatta plus väggen mot baksidan. Jag skruvade bort dörrarna för ett tag sedan och hängde för draperi istället. Dessa väggar/golv och tak tänkte jag klä i ett isolerande material. Sedan har jag tankar på (om det blir för trångt) att från innertaket i garderoben

sätta fast en ram som går ut lika mycket till i rummet och sedan med gardinringar

hänga upp ett tjokt duntäcke eller ett annat stumt tyg. Denna ram skall sedan naturligvis kunna skjutas in och ut så att man slipper se eländet.

Jaja, skratta på ni. 🙂

Det kan vara en ide i allafall.

Magooze

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...