Jump to content
Annons

Gladiator-theme-variant!


D200

Recommended Posts

Nåt att ha?

Är trummorna i början för mycket/för lite?

Tunt med stråkar?

Skulle det vara mässing i det sista sorgliga, kanske efter halva?

Tyck gärna till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Låter nice som fan...

Själv hade jag lagt lite kortare attack på stråkarna...vet jag dock inte om det hade passat just för att det e en rätt lugn låt.

Men det låter bra, älskar originalet.

/Martin

Ja, kanske...jag kan SJÄLV fundera lite om det är för mycket reverb med...men jag vill ha stort rum när det är bakgrundsstråkar sådär...annat med solo.

Men jag gillar när de liksom flyter in i varann lite...drömskt...

Skulle det vara lite mässing i slutet, vad tycker du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, kanske...jag kan SJÄLV fundera lite om det är för mycket reverb med...men jag vill ha stort rum när det är bakgrundsstråkar sådär...annat med solo.

Men jag gillar när de liksom flyter in i varann lite...drömskt...

Skulle det vara lite mässing i slutet, vad tycker du?

haha jag är ett väldigt stort fan av reverb så jag hade nog fläskat på med mer 😉

Asså mässing, då menar du percussion va, haha jag är inget proffs när det gäller percussion i "klassisk" musik 🙂

Dock kan jag ju iaf säga att jag tycker inte det fattas något

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, menade brass...blåsinstrument...med lite låga toner eller nåt som dundrar med...

Har funderat på att lägga på lite grundtoner bara efter halva det i slutet när själva huvudmelodin kommer för att liksom höja nivån på det lite...men det är väl lite tycke och smak kanske...man kan ju göra på så många olika vis. Det är ju det som är lite drygt...och man blir aldrig nöjd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, menade brass...blåsinstrument...med lite låga toner eller nåt som dundrar med...

Har funderat på att lägga på lite grundtoner bara efter halva det i slutet när själva huvudmelodin kommer för att liksom höja nivån på det lite...men det är väl lite tycke och smak kanske...man kan ju göra på så många olika vis. Det är ju det som är lite drygt...och man blir aldrig nöjd...

aha okey, då hänger jag med vad du menar...

ja det kan man väl lägga till, dock tycker jag blås passar bättre när det e lite mer tempo/stressigare.

dock skulle flöjtar och liknande passa rätt bra in om man panna ut dom på rätt låg volym...

Haha iofs vad fan vet jag, testa, låter det bra så gör det 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

aha okey, då hänger jag med vad du menar...

ja det kan man väl lägga till, dock tycker jag blås passar bättre när det e lite mer tempo/stressigare.

dock skulle flöjtar och liknande passa rätt bra in om man panna ut dom på rätt låg volym...

Haha iofs vad fan vet jag, testa, låter det bra så gör det 🙂.

Ja...iof...ingen dum idé...

Kanske ska testa...= )

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapar min egen tråd lite och undrar om någon har lite samma problem som jag har med Play-grejer som tex Stormdrums eller liknande:

Det knastrar inte när jag har ett projekt uppe och laddar in en Play-instans...men ibland när jag öppnar ett projekt MED Play redan i det så kan det knastra...och det spelar ingen roll om man ändrar mellan 5 eller 20 ms latency så det är inte det...sen avtar det mer och mer tills det efter kanske 5 minuter slutar helt...??? Och ibland är det lugnt från början?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Bra jobb med stråkarna, realistiska.

Angående ditt knaster så kan det bero på allt möjligt. Testat olika inställningar på Engine leveln? För låg Voice limit? Dålig asio-drivrutin? För lite Ram? För klen processor? Annars kan jag rekomendera deras forum Soundsonline där det finns oerhört duktigt folk på just Play.

Mvh Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Bra jobb med stråkarna, realistiska.

Angående ditt knaster så kan det bero på allt möjligt. Testat olika inställningar på Engine leveln? För låg Voice limit? Dålig asio-drivrutin? För lite Ram? För klen processor? Annars kan jag rekomendera deras forum Soundsonline där det finns oerhört duktigt folk på just Play.

Mvh Memphis

Tack för kritiken!

Men...som du skriver kan det ju vara mycket, men om det funkar innan, sen stänger man ner det och öppnar igen och det knastrar, inte mycket men lite då och då...???

Engine level lika, samma drivare som innan, samma voicelimit...osv...?

Har ställt mig själv samma fråga men...ja...vet inte vad det kan vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg precis Gladiator på tv, fruktansvärt bra film, kanske en av dom bästa faktiskt 🙂

Jo...den är riktigt bra. Och likaså musiken, den sorgliga delen av den.

Vet inte om man är lite svart inuti men sorglig musik tycker jag är mer intressant än hoppsan-hoppsan-grejer i dur.

Vet inte varför...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är trummorna i början för mycket/för lite?

Lagom tycker jag. Något högre percussion skulle vara najs. Bongos med trumstockar typ.

Tunt med stråkar?

Nä, det är ju stråk hela tiden. 🙁

Skulle det vara mässing i det sista sorgliga, kanske efter halva?

Ja, man vill ha det för variationen om inte annat. Det blir lite grått om det bara är stråk hela tiden. Dubbla med horn då temat repriseras. Skulle det varit en akustisk orkester skulle man behöva dubbla stråket med träblås för att få Wagnerfettma, men det låter bra som det är nu. Kanske någon motstämma i oboe eller annat träblås i reprisen, som "svarar" melodin då stråket ligger stilla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagom tycker jag. Något högre percussion skulle vara najs. Bongos med trumstockar typ.

Nä, det är ju stråk hela tiden. 😊

Ja, man vill ha det för variationen om inte annat. Det blir lite grått om det bara är stråk hela tiden. Dubbla med horn då temat repriseras. Skulle det varit en akustisk orkester skulle man behöva dubbla stråket med träblås för att få Wagnerfettma, men det låter bra som det är nu. Kanske någon motstämma i oboe eller annat träblås i reprisen, som "svarar" melodin då stråket ligger stilla.

Tack för tipsen...jag ska kika på det, om man hittar några tutor som passar...= )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...