Jump to content
Annons

Hur gör jag så Cubase 5 hittar mina gamla plug-ins i Cubase Studio 4?


Hellecaster

Recommended Posts

Annons
Jag har precis uppdaterat mitt Cubase Studio4 till Cubase5 men hur gör jag för att Cubase5 ska hitta alla plug-ins som ligget i VST mappen i Cubase Studio4?

Någon sa att det var enkelt men han berättade aldrig hur man gör. 😕

Hej - och GOD JUL...

Du lastar in dom i den mapp du har installerat Cubase 5, under VST mappen.

Typ; C.\Program\Steinberg\Cubase 5\VSTPlugins

Hitta vart dom ligger i din gamla installation, och markera dom du vill kopiera till Cubase5. Kopiera (CTRL + C)

Navigera till nya installationen och leta fram till VSTPlugins, och tryck CTRL + V - för kopiera här.

//PG

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej - och GOD JUL...

Du lastar in dom i den mapp du har installerat Cubase 5, under VST mappen.

Typ; C.\Program\Steinberg\Cubase 5\VSTPlugins

Hitta vart dom ligger i din gamla installation, och markera dom du vill kopiera till Cubase5. Kopiera (CTRL + C)

Navigera till nya installationen och leta fram till VSTPlugins, och tryck CTRL + V - för kopiera här.

//PG

God jul tebax 😕

Aha det är så enkelt. Tack så väldigt mycket för den enkla lösningen. ☺️

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Vara obs på att det bara gäller DLL filer som inte måste installeras.

Typ. Guitar Rig - B4, och andra större installationer. Där ligger INTE DLL filerna och ljudfilerna på samma plats.

Dom kan vara på olika ställen.

Jag hade problem med detta, och fick tyvärr göra en ny install av allt som inte var enklare DLL som effekter.

Hoppas du fixar det...

GOD JUL TILL ALLA.

//PG

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger det pluggar i c:\program\steinberg\cubaseX\vstplugins så hittas de automatiskt enbart av den Cubase-version som ligger i cubaseX-mappen.

Pluggar som ligger i c:\program\steinberg\vstplugins hittas däremot automagiskt av alla Cubase-versioner. 🙂

Sedan kan man förstås väldigt enkelt lägga till fler sökvägar i plugin-setupen i Cubase om det skulle behövas, men det smidigaste är alltså att alltid installera pluggarna i \steinberg\vstplugins-mappen, så att man slipper söka efter andra ställen när man installerar nya versioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...