Jump to content
Annons

Dr rex


coyster

Recommended Posts

Hej!!!

Hoppas någon kan hjälpa mig!? Hur gör man i Dr rex för att ändra tonen i tex en basloop som spelar i samma ton? Skall väl inte behöva öppna en ny Dr rex för varje ny tonart jag vill använda, det blir lite väl "plåttrigt"? Ska jag använda Matrix och styra detta via klaviaturet eller......? Någon som förstår hur jag menar??? 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm...

Jag tror jag fattar vad du menar. 🙂 Och i så fall tycker jag att du ska använda dig av ratten som heter Transpose eftersom den går att automatisera, och det är just det här ändamålet den är till för 🙂 ... Då kan du spela lopen som den är och pitcha när du behöver det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns några sätt att göra på. Ett är att göra som ovan och automatisera transpose-ratten. Ett annat är att koppla Pitch-CV utgången från en Matrix till motsvarande in på Dr.REX-enheten och rita in pitchen där. För att det ska fungera måste då trim-ratten (sitter bredvid pitch-ingången) dras upp till max och oktavratten dras ner till noll.

Ett annat sätt är att stämma om de enstaka delarna i rx2-loopen genom att markera en del och dra i pitch-ratten till rätt förskjutningsvärde. Detta är lite begränsande men om man bara ska köra en slinga låten igenom är det nästan lättast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...