Jump to content
Annons

Latency med plugins


JJMusik

Recommended Posts

Sitter och mixar ett projekt där trummorna är EZ Nashville.

Har skickat ut ez-spåren så att de ligger i cubase mixer. När jag lägger en viss EQ-plugin på Kicken så blir den liksom helt saggig och såsig om ni begriper detuttrycket. Den tappar liksom attacken helt - när jag lyssnar tillsammans med resten av trumsetet.

Det räcker att jag bara aktiverar denna eq på spåret - behöver inte ratta något med den - bara aktivera den som insert. Solar jag däremot kicken kan jag inte höra någon skillnad mellan av/på.

Det enda jag kan komma på måste vara att vst-pluggen gör att kick-kanalen fasar ur och därför tappar sin attack?

För pluggar har väl också latency? Jag har dock aldrig märkt det såhär...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sitter och mixar ett projekt där trummorna är EZ Nashville.

Har skickat ut ez-spåren så att de ligger i cubase mixer. När jag lägger en viss EQ-plugin på Kicken så blir den liksom helt saggig och såsig om ni begriper detuttrycket. Den tappar liksom attacken helt - när jag lyssnar tillsammans med resten av trumsetet.

Det räcker att jag bara aktiverar denna eq på spåret - behöver inte ratta något med den - bara aktivera den som insert. Solar jag däremot kicken kan jag inte höra någon skillnad mellan av/på.

Det enda jag kan komma på måste vara att vst-pluggen gör att kick-kanalen fasar ur och därför tappar sin attack?

För pluggar har väl också latency? Jag har dock aldrig märkt det såhär...

Bounca och jämför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm okej, vad är det då som står på? Alltså det är tydlig skillnad... Det låter som man kört en hård deesser på kicken.

Den låter "thomp - thomp" tappar liksom all attack.

Pluggen det gäller är en gratis-eq - Ericsounds eq:s obs! det gäller både freeeq och den större versionen som heter uniq

Om nu cubase har kompensation för latency, vad står på?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja eftersom det inte är någon annan plugg som beter sig på det viset så är svaret uppenbart. Pluggar som är allt annat än felfria är knappast något nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det gjorde han ju.

Så går det när man ska verka mallig och styv!

My bad!

Därför drar jag mitt strå till stacken och infogar en FAQ från EricSounds hemsida:

Q> "The EQ plugin doesn't work in {inset host name here}"

A> First, check you're using the latest version of the plugin, they currently support the VST 2.4 format for PC and Mac, which should make them compatible with all current VST hosts including VST3 (cubase4 etc.) although I can't test them all, so far we should have:

Cubase

Nuendo

Sonar

Reaper

Soundforge

Live

Orion

Samplitude

You can test the demo versions for as long as you need before making a purchase. Email me at ericsoundplugins@googlemail.com if you find any other problems/bugs during the demo and I'll see what can be done, thanks.

(...)

FXpansion wrappers don't currently support VST 2.4 which is being used for the EricSound plugs for a number of reasons, mainly compatibility with newer VST(3) hosts. Work is underway on other versions of the plugins but I don't have a time on that yet, keep watching...

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej där har vi problemet, läste faktiskt FAQn men missade det längst ner...

Diehard, shit vad du har tips på många bra gratispluggar. Tycker jag har sökt genom så mycket jag kan på både kvr och i gamla trådar men ändå kommer du med saker som jag inte lyckats hitta själv tidigare... 🙂

Keep em comin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...