Jump to content
Annons

Sänka volymen på MÅNGA spår samtidigt i mixern, med lika många dB


johle

Recommended Posts

Hejsan!

Har äntligen fått tid över till att göra musik igen vilket jag är mycket glad över! 😲

Nu skall jag börja med en remix av ett äldre projekt, problemet är att jag har mixat upp volymen på ALLA sångspår väldigt mycket i mitt gamla projekt.

När endast sången hörs ligger den runt 0 dB och peakar t.om. ibland! Sången är inspelad på låg volym, så det är inte problemet.

Men jag kan ju inte sitta och dra ner alla reglar exakt lika mycket manuellt, utan jag vill sänka ALLIHOP lika mycket. Så sången fortfarande låter likadant, men bara lägre.

Är detta möjligt? :/

Tack på förhand!

MVH

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du vill sänka volymen på fler än en kanal lika mycket och dessutom samtidigt, är det rätt uppfattat?

Tryck F3 så du får fram mixern, välj de sångkanaler du vill sänka (använd Shiftknappen) och högerklicka. Välj "Link channels". Nu sker samma förändring på samtliga spår när du drar i volymregeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Har äntligen fått tid över till att göra musik igen vilket jag är mycket glad över! 😲

Nu skall jag börja med en remix av ett äldre projekt, problemet är att jag har mixat upp volymen på ALLA sångspår väldigt mycket i mitt gamla projekt.

När endast sången hörs ligger den runt 0 dB och peakar t.om. ibland! Sången är inspelad på låg volym, så det är inte problemet.

Men jag kan ju inte sitta och dra ner alla reglar exakt lika mycket manuellt, utan jag vill sänka ALLIHOP lika mycket. Så sången fortfarande låter likadant, men bara lägre.

Är detta möjligt? :/

Tack på förhand!

MVH

Johan

Markera alla spåren du vill sänka t.ex. genom att hålla inne Shift och klicka på det längst till vänster och sedan det längst till höger. Högerklicka sedan på något av spåren och välj Link Channels. Dra sedan i valfri regel!

Edit. Här måste man vara snabb för att hinna svara =)

Redigerat av cRiTza
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...