Jump to content
Annons

®offe

Recommended Posts

Hej

Har använt sökfunktionen och läst tidigare I-loktrådar, men blir ändå inte riktigt klok. (som om jag någonsin har varit det)

Har fått Hybrid, som gåva för att jag var med på Pro toolseminariet. Har installerat den, men när jag försöker öppna den så säger programmet att jag saknar I-lok.

Om jag förstår det hela rätt så är ilok ett hårdvarulås, som inte finns i min mbox2? Var kan jag få tag på ilok?

Ponera att jag köper ilok, kommer då hybrid upp i protool ungefär som analog factory, xband och liknande applikationer?

/Roffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjenare Roffe. Många pluggar för Pro Tools skyddas med just Ilok, och de finns för det mesta på lager i musikhandeln. På exempelvis Musikbörsen tar de 365 kronor för en sådan.

När du har en Ilok, så ska du koppla ihop nyckeln med ett eget konto på www.ilok.com. Kontot skapar du där på sajten, och du kan kalla det vad du vill. När sedan nyckeln är knuten till ditt konto, så är det dags att lägga över själva licensen för mjukvaran på nyckeln. Gör också på sajten, om jag inte missminner mig. Därefter räcker det med att nyckeln sitter i när mjukvaran ska användas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack mina vänner!

Nu känns det som om jag är med i matchen igen!!!

Jo jag köpte min mbox ny på musikbörsen, men nån sån där låg inte i kartongen.

Däremot tycker jag systemet känns sisådär, det måste ju ta processorkraft?

Tjing

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha, Manuel känner jag, men Manual? Nä..

Skämt åsido, det gjorde jag säkert men trodde förmodligen att ilok var själva aktiveringskoden, eller programmet i protools, eller nåt..

När jag laddade in Protools flimrade det förbi "ilok" under laddningen av programmet. Har inte fattat förrän nu att det är en pryl, och inte ett program.

Tacktack. Vad skulle man göra utan detta forum?

Ilok står nu överst på önskelistan till tomten, hoppas hoppas...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Tja finns inget annat val än att släpa sig motvilligt till närmaste butik och köpa en. Eller skriv en mycket sen önskelista och om du inte får en ilok så får du hota med att dricka upp alla ljulölen eller nåt. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...