Jump to content
Annons

Min Macbook pro hittar inte ljudkortet


Shredder

Recommended Posts

Hej!

Jag har en Macbook pro och ett Motu 896HD som jag inte får att fungera ihop. Datorn vill inte hitta ljudkortet trots att jag hämtat de senaste drivrutinerna från Motus hemsida. Ljudkortet fungerar ihop med en gammal PC som jag äger men vill alltså synca med min Macbook. En konstig sak är att det har fungerat en endaste gång då datorn faktiskt hittade den, men jag har försökt typ 2000 gånger sen dess utan att det har fungerat. Någon som har någon aning eller hur man gör en felsökning av detta problem?

Tackar för svar.

MVH Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Testa att boota upp medan du håller ned: Apple + s. Om det inte står TI som FW-kontroller så kanske detta är problemet.

http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=1475&p=1

Hej!

Jag hittar inget om FW-kontroller när jag fick upp setupen efter ha tryckt apple + s. Så jag vet inte.

Men innebär det att jag isåfall måste köpa en extern Firewire-atrapp? och inte kan använda den befintliga Firewire-porten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla MacBook Pro har TI-chipset - och jag har kört MOTU:s grejer med NEC-chipset också utan strul.

Så firewirechipset kan vi lägga åt sidan.

Jag tror på skadad drivrutinsinstallation. Prova att avinstallera alla KEXT:s, preferences och applikationer som kommer från MOTU. Töm extensions.mkext och starta om datorn. Installera om fräsch drivrutin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla MacBook Pro har TI-chipset - och jag har kört MOTU:s grejer med NEC-chipset också utan strul.

Så firewirechipset kan vi lägga åt sidan.

Jag tror på skadad drivrutinsinstallation. Prova att avinstallera alla KEXT:s, preferences och applikationer som kommer från MOTU. Töm extensions.mkext och starta om datorn. Installera om fräsch drivrutin.

Tack för svar!

Vart hittar man det där extensions.mkext? har sökt efter det i datorn, men hittar det inte.

Vad är alla KEXT:s?

Är ny med mac.

MVH Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...