Jump to content
Annons

HEJ ALLA


Zauron_87

Recommended Posts

Annons

Själv tycker jag att POD:en ( 2.0 ) fungerar väldigt bra till distade ljud men vill man ha någonting cleant ur den får man nästan tortera den för att lyckas. Sedan är det ju en fråga om man tycker om det distade ljuder eller inte. Me love it.

Det lättaste är ju ändå att prova själv. Jag tycker att man känner kvaliten och stilen på en produkt efter 10 sekunder. Försök att hitta någon musikaffär med icke sarkastisk personal. Kan bli svårt men borde gå.

Ska tilläggas att jag aldrig lagt mina tassar på en v-amp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör på V-AMP2 och jag är verkligen extremt nöjd. Å andra sidan är jag väl ingen hardcore-användare men till replokalen och för en del inspelningar fyller den sin funktion med råge. Att den dessutom nu mer är rätt billig är ju heller ingen nackdel.

Link to comment
Dela på andra sajter

har varit en nöjd ägare av en v-amp 2 i ett år nu...

och den har funkat fint till det jag skulle ha den till...direkt inspelning....

men jag inhandlade en pod xt live förra veckan...

och man kan ju knappt jämföra dessa två burkar....

men om du fortfarande är sugen på en v-amp 2 så har jag en liggande här hemma..till en billig penning.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag haft problem med V-amp....provade flera eftersom jag trodde det var fel på dom.....hade ett konstant brus i bakgrunden vid inspelning.

Väldigt irriterande!

Jag bytte senare till POD och slapp då dom problemen.

Någon mer som har upplevt detta med V-amp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej men tror ni att det kan bli bra ljud i min förstärkare också med en v-amp 2 jag har en kraftig Fender förstärkare på 120 w.

Låter inte den förstärkaren bra i sig??

Jag hade köpt nån/några pedaler från boss istället då... typ delay, dist, flanger... eller nåt sånt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Både Pod och Vamp tillsammans med en gurastärkare blir lite kaka på kaka, eftersom du får två preampar på varandra. Jag tycker överlag att det brukar funka mycket bättre att köpe en multipedal/pedaler som är avsedd för att sitta just innan stärkarens försteg.

Till inspelning tycker jag mycket bättre om Poden. Lite smaksak är det nog men självklart så är det lite mer kvallite på line6 grejer en behringer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju koppla in Poden / V-ampen på Effektloop ¨på stärkaren, eller bara stänga av förstärkar simuleringen! 😎

Går det på vampen? På poden kan man bara stänga av högtalarsimuleringen. Hade för mig att det varit samma på Vampen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja pod lr v-amp e väl en smaksak.... poden har väl alltid varit lite av en storebror till v-ampen och den vinner helt klart i kvalitetskännsla.... de tar ett tag o lära sej o ratta in sjysta ljud som me allt annat på både poden o vampen.... men va dom har för ljud o så går lju allti o fixa typ ladda ner nya förstärkarmodeller o sånt från internet.... testa i nån musikaffär o ta vilken du fastnar för

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör man med en V-amp eller POD i en förstärkare bör man nog stänga av högtalarsimuleringen oavsett hur man kopplar den.

Att ge smakråd när det gäller ljud är ju inte helt lätt, men för metal borde V-ampen rent generellt passa alldeles utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...